WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Ip.Board V.s vBulletin. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046122)

alle9134 2011-01-26 14:02

Ip.Board V.s vBulletin.

Någon här som driver lite större forum?

Jag använder i dag Ip.Board men är i ärlighetens namn ganska rött på det. Eftersom jag använder Joomla på mina andra siter så känner jag mig sjukt begränsad när det gäller flytta moduler med mer.

Någon som har använt Ip.Board tidigare men migrerat till vBulletin eller något annan forum plattform?

/A

youheardit 2011-01-26 14:16

WN! WN var 2008 under IPBoard och bytade till nuvarande VB.
Och flytten var väldigt simpel verkar det som eftersom allt sparades. även layouten.

bjornstrom 2011-01-26 14:57

vBulletin har importmoduler från Invisionboard så det bör gå relativt smärtfritt.

end 2011-01-26 15:23

Största problemet är väll att alla måste generera ett nytt lösenord efter flytten (iaf vad jag minns sen 2008 med oscforum.se).

I övrigt är vBulletin väldigt bra tycker jag, framförallt alla moduler som gör det till ett utmärkt system.

kalasboll 2011-01-26 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20389754)
även layouten.

Så har jag inte för mig att fallet var. :)

youheardit 2011-01-27 04:06

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20389769)
Så har jag inte för mig att fallet var. :)

Vet inte riktit där, men den gjordes likt iallafall, inte strukturen, men färgerna osv är precis samma. =)

Alex 2011-01-27 04:20

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20389754)
WN! WN var 2008 under IPBoard och bytade till nuvarande VB.
Och flytten var väldigt simpel verkar det som eftersom allt sparades. även layouten.

Flytten var långt ifrån simpel. Problematiken vi hade var att WN körde en väldigt tidig version av IPB. Den konverteraren som fanns var tvungen att skrivas om för att fungera bra.
Även designen las det ner väldigt mycket tid på, av den enda anledningen att IPB-standardtema blev "WN".

youheardit 2011-01-27 04:34

Citat:

Ursprungligen postat av Alex (Inlägg 20389868)
Flytten var långt ifrån simpel. Problematiken vi hade var att WN körde en väldigt tidig version av IPB. Den konverteraren som fanns var tvungen att skrivas om för att fungera bra.
Även designen las det ner väldigt mycket tid på, av den enda anledningen att IPB-standardtema blev "WN".

Inget jag visste om alls, den såg bara väldigt simpel ut då det gick snabbt och temat var på sin plats direkt. Såg ingen data som gick förlorad förutom rekordet för besökare. Isåfall får jag höja tummarna för er som kämpade med bytet, bra gjort! (Y)(Y)

fabian 2011-02-16 01:04

Är det någon som gått åt andra hållet? Från vBulletin till IPB?

Jag har varit jättenöjd med vbulletin fram till version 4 då allt sabbades, nu känns det som att allt är trögt och svåradministrerat och jag funderar på att byta plattform.

Det är ju dock en sida som funnits länge och det känns ganska jobbigt att byta plattform, någon som gjort det?

Varför bytte WN till vbulletin? (3.8 är ju grymt mycket bättre än 4 dock..)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson