FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej på er!
En grej som jag inte hänger med till fullo är varför vissa refererar till sina sidor från forum (detta bland annat) liknande wwwpunktminhemsidapunktse och inte www.minhemsida.se ? Är inte all inlänkning bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Man vill kanske inte att google ska hitta länken? Tex en utvecklarversion eller olämplig sida i förhållande till forumet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill minnas att man oftast gör så då man bryter mot en regel genom att länka. Speciellt som ny medlem. Så är det borta på SEO-forum i alla fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller att man säljer en sida och inte vill att försäljningen ska hamna på förstasidan på Google :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Stämmer inte alls, vet inte var du läst någon sådan regel. Länkar är helt ok i inlägg på SEO-forum så länge de är relevanta till tråden. Så länge det inte är reklam till egna tjänster eller länk till egen sajt som man frågar om. Hur länge man har varit medlem har ingen betydelse.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Brukar själv skriva om länkar i en utav två anledningar:
1. Inte synas i sökmotorerna 2. För att det inte ska komma upp en onödig diskussion om det är egenreklam med hopp av SEO-effekt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ber om ursäkt för detta inte har så mycket med din tråd att göra, men tycker det känns onödigt att starta en ny tråd för detta.
Hur läser google "-" i en domänadress? Blir, www.minhemsida.se två ord om jag istället har adressen. www.min-hemsida.se? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|