WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   varför skriva wwwpunktminhemsidapunktse ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045211)

gregoff 2010-12-04 20:40

varför skriva wwwpunktminhemsidapunktse ?

Hej på er!

En grej som jag inte hänger med till fullo är varför vissa refererar till sina sidor från forum (detta bland annat) liknande wwwpunktminhemsidapunktse och inte www.minhemsida.se ?

Är inte all inlänkning bra?

hnn 2010-12-04 21:02

Man vill kanske inte att google ska hitta länken? Tex en utvecklarversion eller olämplig sida i förhållande till forumet.

gregoff 2010-12-04 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20381422)
Man vill kanske inte att google ska hitta länken? Tex en utvecklarversion eller olämplig sida i förhållande till forumet.

Ahh... tänkte inte på det :o

Sweely 2010-12-05 02:58

Jag vill minnas att man oftast gör så då man bryter mot en regel genom att länka. Speciellt som ny medlem. Så är det borta på SEO-forum i alla fall.

Skatedragon 2010-12-05 11:25

Eller att man säljer en sida och inte vill att försäljningen ska hamna på förstasidan på Google :-)

kalasboll 2010-12-05 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20381445)
Jag vill minnas att man oftast gör så då man bryter mot en regel genom att länka.

Här är det inte så i alla fall utan det stämmer som hnn och Skatedragon säger. :)

Jim_Westergren 2010-12-06 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20381445)
Jag vill minnas att man oftast gör så då man bryter mot en regel genom att länka. Speciellt som ny medlem. Så är det borta på SEO-forum i alla fall.

Stämmer inte alls, vet inte var du läst någon sådan regel. Länkar är helt ok i inlägg på SEO-forum så länge de är relevanta till tråden. Så länge det inte är reklam till egna tjänster eller länk till egen sajt som man frågar om. Hur länge man har varit medlem har ingen betydelse.

Danski 2010-12-06 12:48

Brukar själv skriva om länkar i en utav två anledningar:
1. Inte synas i sökmotorerna
2. För att det inte ska komma upp en onödig diskussion om det är egenreklam med hopp av SEO-effekt

Sweely 2010-12-07 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Westergren (Inlägg 20381587)
Stämmer inte alls, vet inte var du läst någon sådan regel. Länkar är helt ok i inlägg på SEO-forum så länge de är relevanta till tråden. Så länge det inte är reklam till egna tjänster eller länk till egen sajt som man frågar om. Hur länge man har varit medlem har ingen betydelse.

Jag förstår. Då är det nog bara Urban som inte gillar mig :)

Ketchup 2010-12-19 12:09

Ber om ursäkt för detta inte har så mycket med din tråd att göra, men tycker det känns onödigt att starta en ny tråd för detta.

Hur läser google "-" i en domänadress? Blir, www.minhemsida.se två ord om jag istället har adressen. www.min-hemsida.se?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson