Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IDG's Sveriges bästa sajt 2010 tävling

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-09, 15:46 #1
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Standard IDG's Sveriges bästa sajt 2010 tävling

Hej, jag har inte så bra koll och är inte så insatt i ämnet och skrev i en annan tråd om det som jag får ursäkta för =)

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.347823 så har IDG en tävling om sverige 100 "bästa" sajter.

Jag undrar vad andra webmasters/utvecklare tycker väger tyngst när en sajt ska bedömmas vara "bra", och hur ni tror IDG har motiverat sina val. Man ser flera absolut bedrövliga sajter där som t.ex SEB.se, aftonbladet, svt(divar i tabeller i andra divar i andra tabeller för icke-tabulär data någon?). Det verkar som att de går på antalet besökare + omsättning * hur stort företaget bakom är = bra.

Jag är nyfiken på vad ni andra tycker är en signatur för en "bra" sajt på internet 2010.

Personligen tycker jag att sajter som använder ny teknik som samtidigt har en grym fallback på äldre browsers är riktigt grymma.
Unik design(läs: ej bloggformat) som samtidigt är användarvänlig och som Ingrid 52 kan använda på direkten är extremt svårt att uppnå och är ett mycket starkt tecken på en bra sajt.

Tyck till!
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017