FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag har en liten fråga angående hur det går till när man delar ut priser/belöningar till sina medlemmar. Är det någonting man behöver tänka på? Jag är i startgroparna för en hemsida där medlemmarna kommer att tilldelas belöningar. Är det bara att betala ut dem som vanligt, eller måste jag tänka på något mer? Tacksam för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det för en prestation är det lön, och du ska betala sociala avgifter, dra av skatt och rapportera kontrolluppgifter. Gäller även om det är presentkort eller prylar du ger bort.
Gör du det i tävlingsform får det inte vara slumpen som avgör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur kommer man då undan att betala sociala avgifter i en tävling för sina medlemmar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Så detta gäller också för en så kallad "Rewardsida" som det i mitt fall handlar om?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Är ersättningen värt under 999:- / år behöver du inte betala sociala avgifter. Så ett sätt är att sätta ett maxtak på ersättning som man kan få, tex går det maximalt att plocka ut 7 biobiljetter per år. Alla som får ersättning värt 100:- eller mera måste du rapportera kontrolluppgifter på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av aDonis den 2010-11-01 klockan 17:18 Anledning: förtydligande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Allt du behöver veta om kontrolluppgifter står här:
http://www.skatteverket.se/foretagor...680007373.html Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När du skriver "under 999:- / år" visst är det per enskild person? Dvs. en enskild person får inte mottaga belöningar som överstiger totalt 999 SEK? Mina belöningar kommer att vara på cirka 50 kr - Så i så fall så ligger jag rätt bra till ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är ett misstag som är lätt att göra. Har själv varit där, hehe. Kan man få belöningen flera gånger, kan det ju fortfarande komma upp i över 1000:- per år. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|