FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
äntligen börjar jag bli klar med min e-handelslösning. skulle vilja har kreativ kritik på allt.. dvs utformning, design, upplägget. ps. jag vet att den är lite seg... ![]() ni kan logga in med anv jj lösen: 12 url: vvvpunktminmatbutikpunktcom |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser riktigt bra ut. Förstår att du har lagt ner ett väldigt jobb för att producera detta, bra jobbat!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Snyggt jobbat Nabil, säkert ett hästjobb bakom!
Funkar inte så bra i Safari att lägga saker i kundvagnen dock. Även om effekten va lagom pedagogisk. Rättare sagt, ingenting verkar funkar i Safari, försöker klicka på den där fyrkantslayoutgrejen, snurrar men händer inget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
säkert ett monsterjobb bakom detta, men tyvärr så genereras monstruöst mycket onödigt "skräp" i koden pga att du byggt allt med de inbyggda kontrollerna i asp.net
Att du sedan väljer att bygga layouten med tabeller gör det inte bättre |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jättesnyggt jobbat. Dock skulle jag önska en cursor: pointer på dina gröna knappar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser bra ut.
Skulle dock vilja ha möjlighet att: - söka på tex leverantör. - filtrera/sortera resultatlistorna på tex leverantör, namn, pris etc. - Välja hur många varor som skall visas i resultatlistorna Jag kan inte se vad en Matkasse innehåller (firefox) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Layoutmässigt hade jag önskat lite mer luft i menyn och produktboxar.
Markupmässigt inte använda tabeller och istället göra css-replace för priset. Det är inte tillgängligt som det är nu. Allt hängde sig när jag gick in på en produkt. Varför har du använt en textarea för produktbeskrivningen, eller vad används den till? Utseendet på priset på produktsidan borde följa som det ser ut i produktboxar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Riktigt jävla snygg! Fick genast känsla av ICA-butik!
Liten ändring bara: Priserna på förstasidan ser väldigt utsmetade ut. Senast redigerad av plura den 2010-10-22 klockan 11:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser bra ut, upplägget, design etc etc.
Men om vi skall gå in på tekniska detaljer är det en ren mardröm SEO-mässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Första intrycket var verkligen "wow". Ambitiöst, seriöst, stiligt.
Men jag kan inte låta bli att uppröras av att se så dålig kod år 2010. Ingen tutorial eller mänskliga lärare har ju lärt ut tabellbaserad layout på bra många år, så jag förstår inte att det fortfarande dyker upp. I synnerhet när det gäller nyproduktion. Jag kan dessvärre inte vara speciellt konstruktiv på den punkten. Förlåt. Sen är det som sagt långa svarstider. Först tänkte jag att varukategorierna till vänster expanderas via AJAX-anrop, och att det alltså var servern som var orsaken. Men det verkar ju inte vara något annat än display-toggle via javascript. Hur kan det ta så lång tid? Men den absolut viktigaste frågan är: har du någonting med www.minmatbutik.se att göra? Svaret på den frågan står och faller med din trovärdighet, enligt mig. Eller också är det jag som är helt fel ute och/eller bara är på dåligt humör. Ber om ursäkt i så fall. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|