FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Undoredoo: anledningen till svarstiderna i kategoriträdet är detta
<a href="javascript:__doPostBack('TreeView1','tBlommo r')"> det görs med andra ord en full postback varje gång man klickar på nånting i den att det inte märks på sidan beror på att trädmenyn ligger i en "updatepanel" nackdelen med den lilla "uppfinningen" från .net-teamet är att ALL kod på den aktuella sidan körs likförbannat på servern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tjenare..
yes, det var min gamla asp version som ligger kvar på .se, men som ska ersättas med .net versionen när den blir klar ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
hmm, visst ser den bra ut och så men sidan är öppen för sql injections.
Testa att logga in med ' or '1'='1 som användarnamn och lösenord då kommer man in på administratörskontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Designen var utan tvekan snygg, men uppbyggnaden är en av de värsta jag sett på en hemsida som till och med är gjord det här året.
Sen så finns det en hel del småsaker som skulle kunna optimeras - ett exempel är att lägga alla ikoner (inklusive hover) i en och samma bild och sedan visa dem som bakgrunder, och att du kör med UTF-8 istället för ISO-8859-1. På något sätt irriterar jag mig lite på den där laddningssymbolen, men det kanske bara är jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
lite intressant att du använt de inbyggda kontrollerna i .net till precis ALLT, oavsett om det behövs eller inte, utom just inloggningen. Den inbyggda membership-providern har ju skydd mot SQL-injections.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fixa till din UpdatePanel4 i Default.aspx. Jag får System.Exception: No database specified.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|