FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Värsta dödssynden är att ha dolda avgifter om man vill ha nöjda kunder:
http://www.market.se/Brancher/Ovriga...u-ska-undvika/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hahah classic
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Klockrent
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag tyckte rubriken sa allt som behövde sägas, jag har inget behov av att köpa artikeln som säger samma sak med fler ord..... :-)
Sen var det ju just en liten ironi att de själva använder lite knepiga avgifter .... men det var bara en bonus.... Sen tycker jag det är helt sant att dolda avgifter är en dödssynd... så det var en trippelbottnad ironi som var talande i sig.... Får hålla för magen av skratt nu när jag tänker mer och djupare på det.... Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-14 klockan 13:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Personligen så tycker jag att orimligt höga avgifter är nästan minst lika irriterande som dolda. Det är lika mycket att lura kunden att ta ut en hög administrativ avgift för ett arbete som inte tar mer än någon minut. När jag ombildade från HB till AB nyligen så skulle alla avtal skrivas över. De flesta tog 0 kr för att skicka ett likadant avtal som vi redan hade, men med nytt organisationsnummer. Men DIBS tyckte att en avgift på 2000 kr kunde vara rimligt för att byta organisationsnummer på vårt avtal. Nu förhandlade jag så klart bort avgiften, men det irriterade mig något enormt att de ens försökte.
Ännu värre är det med företag som säljer abonnemang och där det inte framgår ordentligt. Man tror att man har köpt en burk kakor av kommunens högstadieskola för att sponsra deras klassresa. Och sen visar det sig att man har signat upp sig på tio års kakprenumeration i samband med köpet... Dock måste jag säga att jag sedan jag blev företagare sällan går i några fallgropar. Som företagare så är man van att faktiskt läsa avtal innan man skriver på dem. Någonting som nio av tio privatpersoner sällan gör. Få företag tar ut helt dolda avgifter, men många gömmer dem väl i sina avtal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför bara nöja sig med att dölja lite små extra avgifter, när man kan göra som NeoPost gjorde? Dölj hela fakturabeloppet.
http://www.barometern.se/nyheter/kal...as(1715391).gm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|