WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Värsta dödssynden är dolda avgifter (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041518)

Conny Westh 2010-04-14 10:44

Värsta dödssynden är dolda avgifter
 
Värsta dödssynden är att ha dolda avgifter om man vill ha nöjda kunder:

http://www.market.se/Brancher/Ovriga...u-ska-undvika/

forngren 2010-04-14 10:56

Citat:

Börja abonnera på Market Plus och läs hela artikeln – och massor av annat.
Market Plus är en abonnerad del av Market.se med unika konsumentstudier, branschindex, trendartiklar och fördjupningar.
Abonnera på Market Plus nu!
Men det är säkert en väldigt intressant artikel...

icehole 2010-04-14 12:36

hahah classic

elitasson 2010-04-14 13:14

Klockrent :D

Erik Stenman 2010-04-14 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20351161)
Värsta dödssynden är att ha dolda avgifter om man vill ha nöjda kunder:

http://www.market.se/Brancher/Ovriga...u-ska-undvika/

Hehe, Conny, var du ironisk i ditt postande eller tänkte du inte på deras dolda avgifter :D ?

Conny Westh 2010-04-14 13:49

Jag tyckte rubriken sa allt som behövde sägas, jag har inget behov av att köpa artikeln som säger samma sak med fler ord..... :-)

Sen var det ju just en liten ironi att de själva använder lite knepiga avgifter .... men det var bara en bonus....

Sen tycker jag det är helt sant att dolda avgifter är en dödssynd... så det var en trippelbottnad ironi som var talande i sig....

Får hålla för magen av skratt nu när jag tänker mer och djupare på det....

Gustav 2010-04-15 00:33

Personligen så tycker jag att orimligt höga avgifter är nästan minst lika irriterande som dolda. Det är lika mycket att lura kunden att ta ut en hög administrativ avgift för ett arbete som inte tar mer än någon minut. När jag ombildade från HB till AB nyligen så skulle alla avtal skrivas över. De flesta tog 0 kr för att skicka ett likadant avtal som vi redan hade, men med nytt organisationsnummer. Men DIBS tyckte att en avgift på 2000 kr kunde vara rimligt för att byta organisationsnummer på vårt avtal. Nu förhandlade jag så klart bort avgiften, men det irriterade mig något enormt att de ens försökte.

Ännu värre är det med företag som säljer abonnemang och där det inte framgår ordentligt. Man tror att man har köpt en burk kakor av kommunens högstadieskola för att sponsra deras klassresa. Och sen visar det sig att man har signat upp sig på tio års kakprenumeration i samband med köpet...

Dock måste jag säga att jag sedan jag blev företagare sällan går i några fallgropar. Som företagare så är man van att faktiskt läsa avtal innan man skriver på dem. Någonting som nio av tio privatpersoner sällan gör. Få företag tar ut helt dolda avgifter, men många gömmer dem väl i sina avtal.

WebboT 2010-04-15 01:49

Varför bara nöja sig med att dölja lite små extra avgifter, när man kan göra som NeoPost gjorde? Dölj hela fakturabeloppet.
http://www.barometern.se/nyheter/kal...as(1715391).gm

eliasson 2010-04-15 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20351261)
Varför bara nöja sig med att dölja lite små extra avgifter, när man kan göra som NeoPost gjorde? Dölj hela fakturabeloppet.
http://www.barometern.se/nyheter/kal...as(1715391).gm

Oj, det där var riktigt, riktigt lågt.

Gustav 2010-04-15 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20351261)
Varför bara nöja sig med att dölja lite små extra avgifter, när man kan göra som NeoPost gjorde? Dölj hela fakturabeloppet.
http://www.barometern.se/nyheter/kal...as(1715391).gm

Helt tokigt. När jag läser sånt här så vill jag ta en käpp och leta upp personen som tänkt ut det hela. Forskningen är ju ganska överens om att man inte längre bör prygla olydiga barn. Men jag tror inte jag har hört något sådant sägas om marknadchefer.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson