FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Goddag allesammans!
Jag har gjort en hemsida åt min flickväns UF-företag. Nu är den i princip klar, och behöver er hjälp att bedöma om den blev bra och gav den nödvändiga informationen. Jag skulle vilja veta vad ni tyckte om designen, om ni förstod direkt vad sidan handlade om osv. Ni kan även kommentera av ni tycker om idén, men den kan jag tyvärr inte göra något åt ;D hehe URL: http://putonuf.se Ha en trevlig dag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fattade inte direkt vad den handlade om. Kanske skulle finnas en t-shirt eller liknande på framsidan?
Sidan är väldigt snygg och proffsig dock tycker jag den gråa bakgrunden är lite stark vilket ger ett lite "smutsigt/rörigt" intryck. Men det är bara en detalj ![]() Sloganen kanske ska belysa vad man gör för välgörenheten... typ T-shirtar för välgörenhet eller T-shirtar som hjälper... ja eller liknande så man fattar vad man säljer. Men annars tycker jag den var väldigt fin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns fortfarande text som behövs redigeras. Ser ni några stavfel eller grammatikfel, så kommentera gärna!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Slogan ingår inte i själva loggan, så den får jag ändra hur mycket jag vill. ![]() Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad betyder b:et efter "UF"?
Vad för sorts tryck är det på t-shirten? Varför bara skänka 30 av 150 kronor? Jag tycker det ser ut som bilden på t-shirten är ryggen och inte framsidan, ska trycket vara på baksidan av t-shirten så bör det stå. Kommentarer följer i kursivt inom parantes. "Om PutOn UF" PutOn är ett UF företag som bildats av sex stycken. Fem tjejer och en kille, som vill bidra till något bra här i världen. (Personligen skulle jag föredra: PutOn är ett UF-företag som bildades av fem tjejer och en kille som vill bidra till något bra här i världen.) Därför har vi startat PutOn, ett företag som säljer snygga t-shirts för att skänka en del av vinsten till välgörenhet. ("en snygg t-shirt" borde det väl ändå stå eftersom det bara är ett motiv...) Vi på går på Rekarnagymnasium på Handelsprogammet. (handelsprogrammet på Rekarnagymnasium i STAD.) Vi bryr oss om varandra och andra människor, därför startade vi detta företag som en instatts (insats) till att hjälpa alla människor där ute som lider. (Lider av vad?) Sen bör det vara: Marknad- och försäljningsansvarig Inköp- och produktionsansvarig Kontor- och administrationsansvarig På kontaktsidan behövde man inte fylla i något när man ville skicka ett meddelande, dessutom skickades man helt fel (till http://puton.se/Undersidor/KontaktTack.html). Kartan på sidan är lite underlig tycker jag. Visst förstår jag att det ska markera att det är där företaget är aktivt, men det verkar ju som man kan trycka på staden för att få reda på något. Annars gillade jag själva designen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det framgår inte så jag får väl fråga: har de fått klartecken för detta från Hjärt-Lungfonden?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
En VD finns väl bara i ett aktiebolag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
- 'Ett bra sätt att bidra till hjärt- lungfond' uppe i loggan är svårläst.
- 'b' i loggan är obegriplig. - 'PutOn:s egna tryck!' 'Detta tryck kommer i alla exemplar av t-shirtana, och t-shirten kommer endast i utgåvan Vit.' Det är nåt som inte stämmer i den texten. 'egna tryck' ger intryck av att ni har fler olika tryck, men i meningen under står det är samma tryck på alla tröjorna. - 'tryck i alla exemplar' ska väl vara 'tryck på alla exemplar' - 't-shirtarna' heter det så? Jag hade nog skrivit om hela den meningen till nåt mer begripligt som: 'Alla t-shirts kommer endast i vitt med ett vackert svartvitt motiv i form av ett hjärta i en hand.' - Till höger om bilden står det, "Köp en t-shirt för endast 150:- och vi skänker 30:- till hjärt- lungfonden!" Sen direkt unden bilden säger ni i princip samma sak igen, men nu säger ni att ni skänker 'en viss procent' Double talk. - Ni säger 'Ett bra sätt att bidra till hjärt- lungfonden'. Kan du övertyga mig om varför 30kr av en 150 kronors t-shirt skulle vara ett bra sätt att skänka pengar till hjärt- lungfonden? När man skulle kunna låta bli att köpa t-shirten och skänka alla 150kr till fonden. Då vet jag dessutom att pengarna kommer rätt. Finns ju inget som säger att ni verkligen skickar in de 30kr för varje såld t-shirt. Eller gör det det? Hur ser sammanbetet ut med hjärt- lungfonden? Sen den viktigaste frågan som jag inte nåt svar på. - Hur köper man en t-shirt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har man verkligen VD i ett UF? Nåja.
Det var rätt tydligt, men borde man inte kunna beställa en t-shirt från sidan? Sen undrar jag om Hjärt-Lugnfonden har godkänt projektet - det kan bli lite tråkigheter annars. Men framförallt undrar jag varför sidan är så fruktansvärt bred. Borde inte bakgrunden vara en bakgrund så att det inte går att scrolla i sidled?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hela det här med UF är lite överskattat. Ett UF "företag" får ju inte ens f-skatt för skv anser att dom bedriver hobbyverksamhet. Så att dom springer runt med titlar som VD, Vice VD gör ju det hela bara ännu mer pinsamt.
Men skall försöka hålla mig till tråden. 1. Varför ett B i loggan? 2. Varför kan jag scrolla 11 000mil i sidleds? Hett tipps till din flickvän, dom bör verkligen kolla med hjärt lung fonden att det är okej, jag skulle nog istället innan man har något klartecken bara skriva att 30kr går till välgörenhet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|