FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå,
Det är så att jag skulle vilja konverta vissa DVD-skivor till något jag kan lagra på hårddisken, exempelvis till ISO. Dock har jag aldrig gjort detta förut och vet väldigt lite om vilka applikationer det finns där ute. Har därför två frågor: 1) Verktyg som kan göra ISO, spelar det något roll om skivan är en egen skapad dvd eller ex ett köpt spel? 2) Vilka bra program finns det? Jag har inget installerat nu, och önskar ett väldigt litet och gratis program Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
DVD-Shrink skulle kunna vara det du efterfrågar. http://www.dvdshrink.org/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ang. skapa ISO fil är inte så svårt, bara till att anävnda TugZip eller Winrar och arkivera till tar (ex. filmen.tar) sedan bara byta namn på filen till "filmen.iso" behövs inget speciellt program och vem har inte winrar liksom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns mängder av program för att skapa en image. Nero fungerar bra. Tror jag använt mig av MagicISO vid något tillfälle också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
ISO kunde lika väl hetat TAR... fråga mig inte varför just ISO eller så men det är samma fil, samma teknik. SAME SHIT, DIFFERENT NAMES ![]() Senast redigerad av youheardit den 2009-12-28 klockan 15:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bara för att Photoshop kan öppna GIF, JPG, PNG och BMP så innebär det inte att de har samma headers ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
imgburn kan förutom bränna iso-filer skapa sådana från skivor eller mappar på din hårddisk. Smidigt program som är på några MB och helt gratis
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
DAEMON Tools Lite fungerar fint också.
|