Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad tjänar de på?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-08, 11:51 #1
Oscar11 Oscar11 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Oscar11 Oscar11 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard Vad tjänar de på?

Hej.

Ni har nog sett hundratals "tävla och vinn" en iphone eller mac eller hälsokost....
Lik denna: http://www.euroads.se/sites/se/surve...&earc=&ag=1988

Jag undrar vad de tjänar på? OK, de fyller databas med personuppgifter. Men säljer de iväg databasen sen till ex tel försäljare eller typ företag som skickar massa onödiga nyhetsbrev?

Är det någon som vet?
Oscar11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 11:57 #2
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ingen går lottlös! Redan när du börjar undersökningen får du ett presentkort på 150 kr hos InWear och Dyrberg/Kerns onlinebutiker. Du måste dock vara uppmärksam på att du bara kan använda det om du handlar för 500 kr. Observera också att presentkortet bara gäller om du inte redan är medlem i Boozt.

Du får bra välkomsterbjudanden och erbjudanden om provabonnemang.
Erbjudandena är helt oförbindliga, och du kan tacka nej till alla erbjudanden.
Om du väljer att tacka ja till något av erbjudandena, har du samma rättigheter när du köper varor via Internet som när du handlar i en vanlig butik.
Det betyder att du har rätt att få varor med fel reparerade eller bytta inom två år efter att de levererats. Du har också rätt att häva ditt köp och få pengarna tillbaka för varan. Du har alltid 14 dagars returrätt.

Undersökningen sponsras av: GratisWorld.se, Gratislandet.se, Guldmedlem.se, Sendaway, EAmail.se, E-konsument, Net Konsument.se, Rabatt365.se, Boozt, Gratisfordig.se och SmartResponsMedia.
Du samtycker till att motta spännande, gratis nyhetsbrev från sponsorerna
Utöver detta accepterar du att kontaktas via telefon av Securia, Tele2, Canal Digital och Fortum.

Om Euroads inte fått uppgift om vart vinsten skall skickas inom 14 dagar, bortfaller rätten till vinsten utan kompensation. Vinsterna sänds ut senast 2 veckor efter att hemadressen bekräftats.
Ovanstående är denna tävlings "villkor". Det verkar alltså som om de får rätt att kontakta dig via telefon av Securia, Tele2, Canal Digital och Fortum. Dessutom får du nyhetsbrev från GratisWorld.se, Gratislandet.se, Guldmedlem.se, Sendaway, EAmail.se, E-konsument, Net Konsument.se, Rabatt365.se, Boozt, Gratisfordig.se och SmartResponsMedia.
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 14:40 #3
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Kort och gott, EuroAds tjänar på att spamma din epost & din brevlåda.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 14:57 #4
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
glöm inte spamma telefonen vilket jag tycker är värst.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 15:50 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Det är väl inte spam om man bett om det, vilket man gör genom avtalet. Ingen tvingar någon att delta i tävlingen.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 16:08 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Dessutom är det vanligt att tävlingen rullar i flera länder. Läste igenom villkoren för nån sån sajt, där man kunde vinna en MacBook.

Tävlingen pågick under nästan 9 månader, i princip alla EU-länderna och det fanns 1 dator att vinna.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 16:21 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Det är väl inte spam om man bett om det, vilket man gör genom avtalet. Ingen tvingar någon att delta i tävlingen.
Håller absolut med, även om jag inte gillar företagen för fem öre så gör de inget fel.
Oläst 2009-12-08, 17:32 #8
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Håller med om att det inte är spam om vi ska hålla det begreppet "rent", vilket jag tycker

Jonas inlägg borde väl varit
Kort och gott, EuroAds tjänar på att FYLLA din epost & din brevlåda.

Men bett om det?
Okey för att folk accepterar - klickar i för att kunna gå vidare - men jag vet inte om jag skulle kalla det för att de har bett om det. Om vi nu ska hålla begreppen "rena"
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 19:52 #9
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Men bett om det?
Okey för att folk accepterar - klickar i för att kunna gå vidare - men jag vet inte om jag skulle kalla det för att de har bett om det. Om vi nu ska hålla begreppen "rena"
Det känns som att folk i allmänhet är väldigt dåliga på att läsa avtal, speciellt på nätet. Sedan skriks det ofta högt från en liten grupp som inte fattat att de har ett eget ansvar för de avtal de ingår.

Man ber om att få nyhetsbrev m.m. i utbyte mot att ha chansen att vinna. Ingen kan väl vara så dum att tro att man kan få något helt gratis. Vill man inte betala detta pris så får man snällt punga ut 25 kr för en trisslott med en garanterat nyhetsbrev-fri chans att vinna miljonerna.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 20:29 #10
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Påminner mig lite om för några månader sedan (Halloween) när en grupp inkl. mig funderade på att ta en 2 dagars kryssning till Tallin. Samma kväll sitter vi (8 pers.) och kollar upp priser och sedan sätter jag och 5 andra oss runt ett bord... 5 minuter senare ropar de två vid datorn och säger att de kanske gjort något oväntat De har i hopp om att få se total-priset fyllt i alla uppgifter i ett formulär som inkluderade namn, adress, epost, telefonnummer och personnummer och sedan tryckt "beställ". När vi andra kommer fram till datorn sitter de med en beställning på skärmen som är slutförd utan att ha pratat med oss andra eller att själva vetat vad de gjort.

Tror de sa något liknande: "Vi trodde att man var tvungen att klicka i en kyrssruta som på alla andra hemsidor". Då stod det även längst upp att formuläret var bindande så länge biljetterna räckte, vilket de hade missat. Som tur var hade biljetterna tagit slut 4 timmar tidigare, så vi beställde senare via en lokal resebyrå.

Folk läser inte alls på internet idag.
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017