FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Ni har nog sett hundratals "tävla och vinn" en iphone eller mac eller hälsokost.... Lik denna: http://www.euroads.se/sites/se/surve...&earc=&ag=1988 Jag undrar vad de tjänar på? OK, de fyller databas med personuppgifter. Men säljer de iväg databasen sen till ex tel försäljare eller typ företag som skickar massa onödiga nyhetsbrev? Är det någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kort och gott, EuroAds tjänar på att spamma din epost & din brevlåda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
glöm inte spamma telefonen vilket jag tycker är värst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det är väl inte spam om man bett om det, vilket man gör genom avtalet. Ingen tvingar någon att delta i tävlingen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Dessutom är det vanligt att tävlingen rullar i flera länder. Läste igenom villkoren för nån sån sajt, där man kunde vinna en MacBook.
Tävlingen pågick under nästan 9 månader, i princip alla EU-länderna och det fanns 1 dator att vinna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller absolut med, även om jag inte gillar företagen för fem öre så gör de inget fel.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jonas inlägg borde väl varit Kort och gott, EuroAds tjänar på att FYLLA din epost & din brevlåda. Men bett om det? Okey för att folk accepterar - klickar i för att kunna gå vidare - men jag vet inte om jag skulle kalla det för att de har bett om det. Om vi nu ska hålla begreppen "rena" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Man ber om att få nyhetsbrev m.m. i utbyte mot att ha chansen att vinna. Ingen kan väl vara så dum att tro att man kan få något helt gratis. Vill man inte betala detta pris så får man snällt punga ut 25 kr för en trisslott med en garanterat nyhetsbrev-fri chans att vinna miljonerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Påminner mig lite om för några månader sedan (Halloween) när en grupp inkl. mig funderade på att ta en 2 dagars kryssning till Tallin. Samma kväll sitter vi (8 pers.) och kollar upp priser och sedan sätter jag och 5 andra oss runt ett bord... 5 minuter senare ropar de två vid datorn och säger att de kanske gjort något oväntat
![]() Tror de sa något liknande: "Vi trodde att man var tvungen att klicka i en kyrssruta som på alla andra hemsidor". Då stod det även längst upp att formuläret var bindande så länge biljetterna räckte, vilket de hade missat. Som tur var hade biljetterna tagit slut 4 timmar tidigare, så vi beställde senare via en lokal resebyrå. Folk läser inte alls på internet idag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|