FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Bara tänkte på en sak, då det inte inträffat innan! Jag skickade tillbaks två stycken varor till en e-butik, (då de var trasiga) frakten för denna betalade jag. Vilket är helt ok. Däremot idag fick jag ett e-mail att mina nya produkter är klara, (ersättningsprodukter) för leverans och jag kan antagligen hämta dem eller skickar de dem, men då tillkommer en fraktkostnad på 94:- Jag har innan skickat tillbaks trasiga produkter till andra e-butiker, och då har jag aldrig behövt betala någon frakt! Läste detta : enligt konsumentköplagen: 26 § [..]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/19900932.htm eller enligt Konsumentverket: När du reklamerar en vara du har köpt på Internet ska säljaren stå för returfrakten. http://www.konsumentverket.se/Tema_e...nFel-pa-varan/ så hur brukar ni sköta fraktkostnaden vid reklamationer? |
||
![]() |
![]() |
|
|