Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur gör ni vid reklamationer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-28, 19:09 #1
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
Post Hur gör ni vid reklamationer?

Hej,

Bara tänkte på en sak, då det inte inträffat innan! Jag skickade tillbaks två stycken varor till en e-butik, (då de var trasiga) frakten för denna betalade jag. Vilket är helt ok.

Däremot idag fick jag ett e-mail att mina nya produkter är klara, (ersättningsprodukter) för leverans och jag kan antagligen hämta dem eller skickar de dem, men då tillkommer en fraktkostnad på 94:-

Jag har innan skickat tillbaks trasiga produkter till andra e-butiker, och då har jag aldrig behövt betala någon frakt!

Läste detta :

enligt konsumentköplagen:

26 § [..]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det
att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet
för denne.
http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/19900932.htm

eller enligt Konsumentverket:

När du reklamerar en vara du har köpt på Internet ska säljaren stå för
returfrakten.
http://www.konsumentverket.se/Tema_e...nFel-pa-varan/

så hur brukar ni sköta fraktkostnaden vid reklamationer?
mikael_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017