FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej alla glada domänexperter!
Jag är själv ny på området och skulle behöva få hjälp med att få en domän värderad som jag tänkte köpa. Domänen i fråga är en .se-domän, xxxx.se, där xxxx är fyra bokstäver. Jag vill inte skriva ut domännamnet för då kommer säkert alla här att surfa till siten och artificiellt öka trafiken dit. Domänägaren ifråga har inte utvecklat siten, utan består bara av en tom sida utan något innehåll. Googlar man domännamnet (utan .se) rankas det som resultant 19 utav 1.160.000 sidor. Själv hade jag tänkt använda domänen för min firmas site. Hur mycket kan domänen vara värd och hur mycket borde jag betala för att få den? Jag har mailat innehavaran som, typiskt nog, svarar med "ge mig ett bud." Kanske är det som att svära i kyrkan, men alla dessa domain parkers gör mig förbannad. Antagligen tror väl killen nu att han sitter på en guldgruva och ska tjäna miljoner bara för att jag visat intresse för hans sketna domän. Dock är jag inte rik så några fantasisummor kan han glömma. So please help me out here. Hur mycket hade ni varit beredda att ge i min situation? |
||
![]() |
![]() |
|
|