FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag har reggat en .se domän hos loopia.se och behöver en dns-tjänst. Nån som kan rekomendera nått? Använder zoneedit.com för min .com domän och tycker det funkar bra, kan jag använda den för .se domäner också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det borde inte vara några problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ja det går bra för mig så det borde gå för dig också
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
först och främst måste du få tillgång till domänen på ditt konto hos loopia där du genomför ändringen av ns. därefter skickas ett email till nic-se som ska (under arbetstid?) genomföra ändringen i sitt register. därefter tar det upp till 48 timmar innan förändringen av NS-recordet slagit igenom globalt på Internet. brukar ta längre tid för en förändring att slå igenom än vad det tar att ändra till nya ns från att inte haft någon NS alls innan.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Försökte använda zoneedit till en av mina domäner förut - men då sa nic-se ifrån. Vet inte om den måste vara aktiv i deras system för att nic-se ska kunna ändra eller nått.
Mydomain.com (som förövrigt också är gratis och erbjuder otroligt bra tjänster till priset av 0:-) fungerar dock utmärkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Använder afraid.org
Fungerar finfint med .se domäner. Ser dock inget fel på zoneedit! Citat:
![]() |