WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gratis DNS (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1006)

Pyton 2003-12-20 22:54

Jag har reggat en .se domän hos loopia.se och behöver en dns-tjänst. Nån som kan rekomendera nått? Använder zoneedit.com för min .com domän och tycker det funkar bra, kan jag använda den för .se domäner också?

Anders 2003-12-20 23:11

Det borde inte vara några problem.

jake 2003-12-20 23:11

ja det går bra för mig så det borde gå för dig också

Marcus 2003-12-21 00:03

Citat:

Originally posted by Pyton@Dec 20 2003, 19:54
Jag har reggat en .se domän hos loopia.se och behöver en dns-tjänst. Nån som kan rekomendera nått? Använder zoneedit.com för min .com domän och tycker det funkar bra, kan jag använda den för .se domäner också?
jag har några domäner reggade genom loopia och använder zoneedit. bör fungera bra. dock så tar det oftast någon dag innan förändringarna slår igenom pga att loopia registrerar domänen med sina egna ns satta hos nic-se.

först och främst måste du få tillgång till domänen på ditt konto hos loopia där du genomför ändringen av ns. därefter skickas ett email till nic-se som ska (under arbetstid?) genomföra ändringen i sitt register. därefter tar det upp till 48 timmar innan förändringen av NS-recordet slagit igenom globalt på Internet. brukar ta längre tid för en förändring att slå igenom än vad det tar att ändra till nya ns från att inte haft någon NS alls innan.

Joel 2003-12-21 17:05

Försökte använda zoneedit till en av mina domäner förut - men då sa nic-se ifrån. Vet inte om den måste vara aktiv i deras system för att nic-se ska kunna ändra eller nått.
Mydomain.com (som förövrigt också är gratis och erbjuder otroligt bra tjänster till priset av 0:-) fungerar dock utmärkt.

Jens 2003-12-21 17:31

Använder afraid.org
Fungerar finfint med .se domäner.

Ser dock inget fel på zoneedit!

Citat:

Vet inte om den måste vara aktiv i deras system för att nic-se ska kunna ändra eller nått.

Det stämmer.

ZN 2003-12-21 18:53

Citat:

Originally posted by programmer@Dec 21 2003, 14:05
Mydomain.com (som förövrigt också är gratis och erbjuder otroligt bra tjänster till priset av 0:-) fungerar dock utmärkt.
Brukar inte fungera med .se domäner på mydomain.com för att de är för långsamma och timear ut när nic-se gör en förfrågan.

Anders 2003-12-21 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Zed7
Citat:

Ursprungligen postat av programmer

Brukar inte fungera med .se domäner på mydomain.com för att de är för långsamma och timear ut när nic-se gör en förfrågan.

Det har jag inte märkt något av. Har du haft det problemet?

ZN 2003-12-21 23:29

Citat:

Originally posted by lunne82@Dec 21 2003, 16:05
Det har jag inte märkt något av. Har du haft det problemet?
Ja, vissa har jag lyckats med, men andra inte, någon domän försökte jag över 5 gånger sen gav jag upp och använde zoneedit istället.

Anders 2003-12-22 01:16

Citat:

Originally posted by Zed7@Dec 21 2003, 20:29
Ja, vissa har jag lyckats med, men andra inte, någon domän försökte jag över 5 gånger sen gav jag upp och använde zoneedit istället.
Ok, se där! Jag har bara provat på en .se och det gick bra, hade väl tur då. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson