Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny sida om profilprodukter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-22, 19:23 #1
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Lightbulb Ny sida om profilprodukter

Håller på och lanserar (borde va en vägarbetargubbe på förstasidan) en sida som har som mål att vara sveriges största bibliotek med profilprodukter och presentreklam.

Redan nu är vi (mig veterligen) störst i produktutbud.

Sidan hittar ni här Profilprodukter och Presentreklam.

Har inte vågat visa upp den här på forumet än, men jag efterfrågade feedback i ett annat forum, så då tänkte jag att jag likagärna kunde göra det här också
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-27, 19:47 #2
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Flera visningar av inlägget, men ingen som tycker något?
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 08:20 #3
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Gick in och kollade på godis med tryck men det var den krångligaste prissättningen jag sett, säkert tänkt inifrån ert perspektiv. Tänk från kundens perspektiv som inte har en aning om hur sådant funkar. Gör att man instället får välja de olika alternativen och sen presenteras med ett pris.

Gick vidare till pennor där jag i listan saknar möjlighet att sortera fallande/stigande efter pris. Skulle nog se en underkategori med, för det är inte så lätt att hitta när alla typer av pennor visas samtidigt.

Även ni lider av ett vanligt fel som jag stör mig på, när man trycker på förstorad bild ska det verkligen vara samma bild som innan, eller 10% större, som besökare vill man väl ha minst dubbelt så stor.

Om man skickar en beställning/mer information/gratis korrektur behöver man inte fylla i alla fält utan den accepterar att man bara trycker på skicka. Sidan som visas efter behöver nog snyggas till något.

Generellt tycker jag meny och brödtexten är för liten textstorlek.

Får man utrycka sig "Sverige största..", vad har ni för belägg för det? Är personligen allergisk mot sådana påståenden.

Under sidan kontakt skulle jag ändra den negativa texten "Risken är stor att någon av oss är tillgängliga ändå!" till en positiv "Chansen/möjligheten är stor att någon av oss är tillgängliga ändå!"..

Nog med negativ kritik, i övrigt gillar jag sidan skarpt och blir en kund senare i år, när jag kan räkna ut vad totalkostnaden för godiset med tryck blir.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 09:48 #4
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Får nog hålla med najk om priserna.

Hade varit fint med ett enklare flyt, ex: välj godis & förpackning -> antal -> tryck -> totalsumma ink/exkl moms -> faktureringsuppg. -> order lagd.
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 10:00 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Texten är skriven med grå färg på en vit bakgrund, syns knappt vad det står. Dessutom är texten så liten att man inte ser texten om man har lite sämre syn än genomsnittet.

Instämmer i Najks synpunkter.

Bilderna på pennorna är så små att man inte alls ser hur en enskild penna ser ut, Se på hur National Pen har gjort, de har jättestora och tydliga bilder på sina pennor, det gör det riktigt aptitligt att beställa från dem (sen har de världens crappigaste affärssystem, som inte kan skilja på leveransadress och fakturaadress, men det är en helt annan historia).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 20:03 #6
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Citat:
Ursprungligen postat av najk Visa inlägg
1)Gick in och kollade på godis med tryck men det var den krångligaste prissättningen jag sett, säkert tänkt inifrån ert perspektiv. Tänk från kundens perspektiv som inte har en aning om hur sådant funkar. Gör att man instället får välja de olika alternativen och sen presenteras med ett pris.

2)Gick vidare till pennor där jag i listan saknar möjlighet att sortera fallande/stigande efter pris. Skulle nog se en underkategori med, för det är inte så lätt att hitta när alla typer av pennor visas samtidigt.

3)Även ni lider av ett vanligt fel som jag stör mig på, när man trycker på förstorad bild ska det verkligen vara samma bild som innan, eller 10% större, som besökare vill man väl ha minst dubbelt så stor.

4)Om man skickar en beställning/mer information/gratis korrektur behöver man inte fylla i alla fält utan den accepterar att man bara trycker på skicka. Sidan som visas efter behöver nog snyggas till något.

5)Generellt tycker jag meny och brödtexten är för liten textstorlek.

6)Får man utrycka sig "Sverige största..", vad har ni för belägg för det? Är personligen allergisk mot sådana påståenden.

7)Under sidan kontakt skulle jag ändra den negativa texten "Risken är stor att någon av oss är tillgängliga ändå!" till en positiv "Chansen/möjligheten är stor att någon av oss är tillgängliga ändå!"..

8)Nog med negativ kritik, i övrigt gillar jag sidan skarpt och blir en kund senare i år, när jag kan räkna ut vad totalkostnaden för godiset med tryck blir.
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
(5)Texten är skriven med grå färg på en vit bakgrund, syns knappt vad det står. Dessutom är texten så liten att man inte ser texten om man har lite sämre syn än genomsnittet.

Instämmer i Najks synpunkter.

9)Bilderna på pennorna är så små att man inte alls ser hur en enskild penna ser ut, Se på hur National Pen har gjort, de har jättestora och tydliga bilder på sina pennor, det gör det riktigt aptitligt att beställa från dem (sen har de världens crappigaste affärssystem, som inte kan skilja på leveransadress och fakturaadress, men det är en helt annan historia).
1) Tar såklart åt mig, men det är lite lurigt, eftersom tablettaskar mäts i styckantal och lösviktsgodis mäts i kg. Utveckla gärna hur du hade velat att det skulle fungera!

2) En bättre insortering av pennor ska komma!

3) Väldigt svårt att få tag på bra produktbilder - men visst bör dom vara bredare. Håller med. Ska se vad vi kan göra åt det.

4) Sidan efter har vi också upptäckt att den är på tok för tråkig. Blir lätt så när man aldrig själv trycker på beställa

5) Håller med, men desvärre så är vi flera som bestämmer Ska börja fila på om man kanske kan lägga in någon ikon för att ändra "tema" såsom textfärg och storlek.

6) Har fåt lära mig att man egentligen inte får skriva så, men vem kontaktar man för att göra en oberoende utredning, om jag nu är övertygad om att så är fallet?

7) Hehe, otur i formuleringen Tror för övrigt inte kontaktformuläret fungerar =)

8) I värsta fall får du skicka PM så jag får förklara =)

9) Som sagt, väldigt svårt att påverka leverantörernas bilder. Man kan såklart fota själv och lägga upp, men det får komma med tiden.

TACK FÖR ALL INPUT! DEN ÄR GULD VÄRD!
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 21:09 #7
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt Visa inlägg
Utveckla gärna hur du hade velat att det skulle fungera!
foretagsgodis-karamell skulle kunna se ut ungefär såhär:

Välj smak, popup med alternativen
Blandad kompott av nedanstående smaker
Fruktblandning
Smörkola
Kolamint
Ismint
Lakrits
Chokladfylld mint *
Pulverfylld lakrits *
Pulverfylld hallon/lakrits *
Cappuccio.
(eller en lista där man själv blandar bland era smaker?)

Sen välj antal, popup med alternativen (eller en slider med 30 som minimum och sen i 10 kg:s steg)
30 kg
50 kg
70 kg
100 kg
200 kg
400 kg
(köper någon ett halvt ton med 1 års hållbarhet, fan va godissugna dom måste vara)

Sen välj antal färger på tryck, popup med 1-4 färger
Välj ja/nej på Transparent papper

Sen presenteras pris inkl alla kostnader utan moms såklart.
På så sätt är det lätt att ändra antal kg och se hur det påverkar priset typ.

Sen måste du övertala dina kollegor om att teckensnittet är för litet.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-28, 21:30 #8
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Citat:
Ursprungligen postat av najk Visa inlägg
foretagsgodis-karamell skulle kunna se ut ungefär såhär:
Välj smak, popup med alternativen
Det jobbiga är att vi kommer ha ca 1500-2000 artiklar, och alla går inte att skräddarsy in i minsta detalj. Det blir inte hållbart. Hur gör man då tex med tablettaskar?

Jag säger inte att det är en dålig idé. I dom bästa av världar hade man kunnat välja allt på alla produkter. Exempelvis handdukar: färg, kvalitet, gram per m2, tryckmetod, antal, förpackning.
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-29, 00:56 #9
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag har jobbat med produkter du ska sälja i snart 10 år. An egen erfarenhet så vet jag att det inte spelar någon roll hur du utformar din sida. Folk kommer inte beställa dessa produkter via formulär, dem kommer att ringa först och fråga en massa.

Du har tagit in en massa olika levenantörer vilket är bra, men har man för stort utbud kan det lätt bli så att kunden tröttnar innan han hinner beställa och då får du ingen affär.

Dessa produkter är lätta att sälja om man orkar ringa runt, bara hemsidan kommer inte generera många köp. Använd den mer som katalog och kontakta kunder istället.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-29, 02:51 #10
EMB90s avatar
EMB90 EMB90 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 78
EMB90 EMB90 är inte uppkopplad
Medlem
EMB90s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 78
Som tidigare inlägg... krångliga prissättningar.. men förövrigt, en bra ideé kanske slipa lite på sidan bara
EMB90 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
presentreklam, profilprodukter


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017