Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


internetskojare i mellan....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-10, 16:52 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Låter som en titel på någon B film. Tänkte man kunde lista olika kända skojartjänster som finns på nätet. Det resp inlägg skrivares subjetktiva bedömning som gäller. Oftast är olika annonssajter som mer eller mindre bluff och båg verksamhet , dvs man betalar för något och få väldigt lite tillbaka.

Skriv gärna varför :

fyndvaruhuset.se

Företaget bakom sajten är suspekt och har betalninganmärkningar i drivor. Plus att dom har en suspektmark madsförening. Leta gärna offer på blocket.

hittaforetaget.se

Ytterligaren en copycat på en kändsajt. Där man försöker lurar småföretagare på annonspengar..Ge väldigt lite i trafik, utan är bortblåsta pengar.


OBS! Detta är min subjektiva bedöming, jag kan givetvis ha fel..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-10, 20:23 #2
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Svensk handel har ju en relativt bra lista för detta som nämner de som är anmälda till dom. Svensk Handel Varningslistan
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-11, 04:21 #3
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Polis_ttt@Mar 10 2008, 21:23
Svensk handel har ju en relativt bra lista för detta som nämner de som är anmälda till dom. Svensk Handel Varningslistan
Men Svenskhandel lista är ju mer luftfakturor och skit.. Medan jag är mer ut efter annonssajter som ger dåligt utdelning som E handlare, men där man tar svinaktiga bra betalt och du får dålig utdelning på invensterade pengar.. Oftast är det copycats av sajter som har lyckas.. Hur många copycats finns inte på blocket? Hur många copycats finns inte på hitta.se?

Jag har märkt en sak, så fort jag annonsera på blocket, så blir jag trakasserad av en säljare från någon av blocket copycats sajter.

Svenskhandel har lite hårdare krav för att komma med på deras lista, med all rätt. Det kan ibland vara andra faktorer som får folk att visa missnöje med en tjänst.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-11, 07:08 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
i mellan stavas emellan, precis som igentligen stavas egentligen.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-11, 13:34 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Den sämsta annonseringen som jag någonsin har köp var inte från någon copycat, utan från ett gammalt original – Torget.se.

För 7000 kr exkl moms så fick jag ett tiotal klick. Men jag blev så klart även en lärdom rikare. Jag är numera lika misstänksam mot de etablerade sidornas förmåga att driva trafik som mot de små och okända. Samtidigt så hittar man aldrig rätt om man inte provar sig fram.

Vad gäller den typen av kataloger, lägstaprissidor, auktionssidor, lokaldelar, mm som du talar om Klein så är det ändå relativt enkelt att undvika dem. En snabb check av deras Page Rank och inlänkar brukar skvallra om hur välkända de är.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-12, 02:19 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Gustav@Mar 11 2008, 14:34
Den sämsta annonseringen som jag någonsin har köp var inte från någon copycat, utan från ett gammalt original – Torget.se.

För 7000 kr exkl moms så fick jag ett tiotal klick. Men jag blev så klart även en lärdom rikare. Jag är numera lika misstänksam mot de etablerade sidornas förmåga att driva trafik som mot de små och okända. Samtidigt så hittar man aldrig rätt om man inte provar sig fram.

Vad gäller den typen av kataloger, lägstaprissidor, auktionssidor, lokaldelar, mm som du talar om Klein så är det ändå relativt enkelt att undvika dem. En snabb check av deras Page Rank och inlänkar brukar skvallra om hur välkända de är.
Annonssidor kan upptäckas ganska lätt , att dom har lågtrafik, genom att se på antalet annonser. Se man att antalet annonser är lågt.
Och villl ha annonsidan har dej som kund, kräv 6 mån gratis eller liknade. Men det kostar inte dem någonting. .

Nu ger blocket ganska dåligt utdelningen också i klickrate räknat.. Ca 50 klick om dagen..Inte så där jättemycket.. Men det är bättre än många andra sajter i samma bransch ger, plus att blocket vet man att man får affärer.

Jag bruka även kolla bolaget bakom, man ser då hur bra dom är på att betala skulder och sånt. Sedan kan man se om styrelsen är inblandad i flera bolag.

Men hur många bli inte lurade? Även om det är småpengar för etablerade företag.. Många gå på pumpen. Särskilt nystartade företag bli lätt offer för den här typen av skojarverksamhett.

Torget.se var ju ett stortskämt, dom skickade tom ut bluffaktor ett tag eller om det var ett misstag..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 18:41 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
En rättelse! Bolaget bakom fyndvaruhuset.se har inte betalningsanmärkningar. Men dom sysslar med spam, dvs skicka reklam till adresser som inte har gjort opt-in förfarande hos dem.

Men rätt skall vara vad det gäller betalningsanm där.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 19:35 #8
hexa163 hexa163 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
hexa163 hexa163 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
Copy cat = något som liknar något annat ... men vänta nu, KOLLA, jag hittade precis en en webbutik som säljer datorprylar!

Va fasen, jag hittade en till ... och en till och EN TILL! Hur många finns det? Hur långt är ett snöre?

GLAD PÅSK!
Madelaine B)
hexa163 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 20:21 #9
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
@ hexa163
viss skillnad på diverse butiker som säljer datorer mm via nätet och sidor som skapar en sida som erbjuder en till synes snarlik tjänst som finns på en annan väletablerad sida

de förstnämdas syfte är ju ( förhoppningsvis) att bedriva nån form av seriös fösäljningsverksamhet, medans de sistnämda (tyvärr) oftast endast snyltar på den kopierade sidans rykte
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 21:30 #10
hexa163 hexa163 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
hexa163 hexa163 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
vilken meningslös debatt -
att sälja datorer gör många och inte gnäller jag för det. Försökte vara ironisk med de fungerade tydligen inte.

Jag fattar inte heller hur jag skulle vara en sämre människa för att jag startar en sajt med annonseringsmöjligheter. Kanske tycker du/ni att ALLA ANDRA annonseringsajter skall LÄGGA ner och att vi bara skall ha en i hela Svergie?

Hur kan vi "snylta" på den kopierade sajtens rykte - jag må vara skånska och dum eller vad ni vill, Fyndvaruhuset erbjuder kostnadsfri annonsering - personlig support - en telefonsupport liksom mailsupport och live chat. Personligen kan jag inte ens hitta ett telefonnummer på blockets sida. Vad jag vet har de ingen live chat support eller? Kan man ringa till blocket och få prata med någon som privatannonsör? Hos oss kan man de och skulle vi inte ha möjlighet att svara just när du ringer lämnar man meddelande och vi ringer upp.

Självklart gör vi alla fel och självklart har jag/vi säkert skickat ett eller flera mejl fel MEN vi sysslar inte med något oseriöst. Jag startade sajten som ett alternativ och de finns minst 100 till som liksom jag vill ha/vara ett alternativ. Sen får ni skratta om ni vill, jag har kul och sen får de bli vad det blir av sajten.

Jag skulle MER än gärna vilja att du förklarar hur JAG kan "snylta" på exempelvis blockets rykte? Eller strunta i det - ni har er åsikt och jag min, anklaga dock ingen förän man med säkerhet vet vad man anklagar någon för. De man träffar på väg upp är samma man springer på då man är på väg ner.

Tack klein för att du förklarar vad SPAM är (för de visste jag ju inte) och sen utelämnar att förklara vad "som inte har gjort opt-in förfarande hos dem" betyder.

I rest my case och återgår till man och barn!
Madelaine
hexa163 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017