Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips om lansering av ny tjänst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-24, 14:51 #1
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
Vi ska om ca en vecka lansera en nyhetsbrevstjänst. Det finns redan idag en mängd liknande tjänster men de ligger minst 3-4 ggr högre i pris för ungefär samma funktionalitet och användarvänlighet så vi tror att det ganska snabbt blir en välanvänd tjänst. Dessutom har vi en ny (och enligt mig riktigt bra) variant på att marknadsföra våra kunders nyhetsbrev utan extra kostnad.

Nu till min fråga - lanseringen.

Våra tankar är
- att försöka få bloggare att skriva om den
- att annonsera på internet där företagare rör sig
- att skicka ut pressreleaser
- att blogga om den själva

Har ni några fler tips på vad vi kan göra för att få tjänsten känd?

Samtidigt som vi vill få tjänsten känd vill vi inte få den för känd på en gång för att se så att systemet klarar av det. Vi har jobbat stenhårt med att få bort buggar och annat men det är inte alltför sällan det finns några smågrejer kvar som måste justeras som visar sig när det börjar komma användare in i bilden.

Borde vi ta det relativt lugnt med lanseringen eller begränsa antalet användare till att börja med? Eller har ni något annat förslag?
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-24, 16:30 #2
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Jag skulle trycka väldigt hårt vid en lansering men däremot ha testat ordentligt innan så att man inte har en tjänst som inte håller måttet när man väl fått in kunder.

De metoder du nämde tycker jag täcker mycket av det man kan göra för att skapa en buzz runt en produkt eller tjänst. Speciellt skulle jag satsa på bloggar som når rätt målgrupp.

Jag skulle nog också använda mig av något av de etablerade annonsnätverken för att dra nytta av de prestationsbaserade metodern för marknadsföring och då bara betala för t.ex per avslut.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 01:01 #3
Bozoka.com Bozoka.com är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 33
Bozoka.com Bozoka.com är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 33
Förutom bloggar så kan ni försöka med några av teknik-tidningarna med egna siter. Dvs även om de inte skriver i tidningen så kan det bli en notis på nätet. Kan ge en 200 referers iaf.

Dock är det sällan man behöver vara orolig för att få för många besökare i början (lyxproblem) om man inte får aftonbladet att skriva om det på deras förstasida såklart. ;-)

Eftersom ni sysslar med nyhetsbrev, så tipsa även andra nyhetsbrev att skriva om er. Det kan tom ge fler klick än de vanliga teknik-siterna, då det är en specifik målgrupp.

Skicka gärna mig ett email, när ni lanserar produkten, kan vara kul att kolla in.

/Micke
Bozoka.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 18:09 #4
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
Har funderat lite på annonsnätverken men har beslutat mig för att avvakta lite tills vi har kommit igång.

Nyhetsbrev är en klockren kanal Några tips på bra nyhetsbrev? Kanske någon här som sitter på något?

Det är förvisso sant att det är ett lyxproblem med att få för mycket besökare, vilket oftast inte är fallet .. tyvärr. Men det räcker som sagt med att aftonbladet lägger in en blänkare. Sen tror jag inte att en nyhetsbrevstjänst är det som kvällstidningarna vill uppmärksamma.. men man vet ju aldrig.


För de som vill ha mejl när det är dags, kika in på www.getanewsletter.com och fyll i formuläret
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 18:46 #5
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
Är det någon som är intresserad av att buggtesta lite i slutet av veckan? PM:a i så fall..
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 21:48 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by christian@eventkoll@Nov 24 2007, 15:51
Vi ska om ca en vecka lansera en nyhetsbrevstjänst. Det finns redan idag en mängd liknande tjänster men de ligger minst 3-4 ggr högre i pris för ungefär samma funktionalitet och användarvänlighet så vi tror att det ganska snabbt blir en välanvänd tjänst. Dessutom har vi en ny (och enligt mig riktigt bra) variant på att marknadsföra våra kunders nyhetsbrev utan extra kostnad.

Nu till min fråga - lanseringen.

Våra tankar är
- att försöka få bloggare att skriva om den
- att annonsera på internet där företagare rör sig
- att skicka ut pressreleaser
- att blogga om den själva

Har ni några fler tips på vad vi kan göra för att få tjänsten känd?

Samtidigt som vi vill få tjänsten känd vill vi inte få den för känd på en gång för att se så att systemet klarar av det. Vi har jobbat stenhårt med att få bort buggar och annat men det är inte alltför sällan det finns några smågrejer kvar som måste justeras som visar sig när det börjar komma användare in i bilden.

Borde vi ta det relativt lugnt med lanseringen eller begränsa antalet användare till att börja med? Eller har ni något annat förslag?
Vilka IP adresser kommer ni skicka ifrån? Behöver updatera spam filtret.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 17:36 #7
iXam iXam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 219
iXam iXam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 219
Ett sätt att marknadsföra sig är ju att dela ut ett gäng gratisabbonemang till bloggar/siter som skulle kunna vara potensiella kunder. Ge bort tjänsten under ett år där dealen är att ni får ha en liten banner för tjänsten längst ner i varje mail. Om folk hoppas på och tjänsten verkligen är så bra så är ju chansen stor att dom vill fortsätta använda tjänsten och betala för sig efter ett år.
Det är iafl något jag eventuellt skulle kunna nappa på.
iXam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 09:14 #8
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
christian@eventkoll christian@eventkoll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 146
Citat:
Vilka IP adresser kommer ni skicka ifrån? Behöver updatera spam filtret.
Till att börja med kommer vi att köra från 213.180.95.238.

Citat:
Ett sätt att marknadsföra sig är ju att dela ut ett gäng gratisabbonemang till bloggar/siter som skulle kunna vara potensiella kunder. Ge bort tjänsten under ett år där dealen är att ni får ha en liten banner för tjänsten längst ner i varje mail. Om folk hoppas på och tjänsten verkligen är så bra så är ju chansen stor att dom vill fortsätta använda tjänsten och betala för sig efter ett år.
Det är iafl något jag eventuellt skulle kunna nappa på.
Det ligger precis i linje med mina tankar PM:a mig gärna om ni är intresserade av ett utbyte..
christian@eventkoll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 09:55 #9
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by christian@eventkoll@Nov 27 2007, 10:14
Citat:
Vilka IP adresser kommer ni skicka ifrån? Behöver updatera spam filtret.
Till att börja med kommer vi att köra från 213.180.95.238.
Tack!! :lol:
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 10:19 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag vet inte om det är så smart att ge bort den gratis. Jag ser en ökad risk för att nyhetsbrevet blir spam.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017