FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi kommer att vara stenhårda när det gäller spam, alla utskick ska vara till personer som valt att prenumerera på nyhetsbrevet. Självklart är detta väldigt svårt att kontrollera men förhoppningsvis rapporterar mottagarna om de får oönskad e-post och spammare har oftast en ganska hög studsfrekvens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har faktsikt kollat lite sporadiskt efter en tjänst som denna och det finns ju många som du skriver. Dock stiger genast månadsavgiften om man vill skicka ut till många e-postadresser. Så jag tycker det verkar smart att slå sig in på priset och röra om lite i grytan. Lycka till!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det är precis vår tanke - att röra om en hel del i grytan. Det är inte försvarbart att ta ett par 1000-lappar i månaden för en tjänst som inte har den kostnaden.
Vi börjar närma oss lansering nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
du sager att ni har en IP snabb koll pa SenderScore https://www.senderscore.org/lookup.php?look...=213.180.95.238 sa sander ni inte tillrakligt for att fa en volume (helt ok for att ni inte har startat en) men vad hander om kund a skickar spam da kommer ni inte att kunna leverera kund B's email? jag ar helt klart for fler ESPer pa marknaden men om jag vore er sa skulle jag kolla lite mer Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Att kund B inte ska kunna skicka e-post blir förhoppningsvis inget problem eftersom vi har en extra server (85.112.160.18) i backup.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer det finnas möjlighet för dem som skickar nyhetsbrev mer sporadiskt att "köpa" ett utskick för en fast summa istället? Känns tråkigt att betala per månad om man skickar var tredje t.ex.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, det kommer det inte att göra. Priset är så pass lågt att det inte lönar sig att erbjuda en sådan möjlighet, det blir för små summor. Vårt minsta paket ligger på under 1000 kr för ett helt år vilket motsvarar ca 2 månader hos de flesta konkurrenterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Igår var det äntligen dags, efter många om och men. Nu ligger tjänsten online!
Jag tar mer än gärna emot kommentarer på om vi kan justera något till det bättre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Christian, vi har nappat på Er tjänst och bytt från vår tidigare leverantör. Tänka sig vilken tur man hade att Er tjänst lanserades i samma veva som vårt avtal med tidigare leverantören gick ut.
Vi har fortfarande inte gjort något utskick men vad jag direkt kan säga att jag önskar är möjligheten att ha med en mottagares förnamn och gärna efternamn också. Jag skulle också vilja se möjligheten att dela in mottagarna i grupper, tex. en grupp för vanliga mottagare och en grupp för utskick till journalister. Då kan man sedan tagga varje användare efter grupptillhörighet. Vi har ett hundratal journalister som bett att få vara med på vår mailinglista för att få nyheter och de ska ju inte få samma nyhetsbrev som vanliga mottagare. Det ska bli kul att se om ni skickar ut USB-minnet som ni gjorde reklam för att man fick med om man blev medlem under en viss tidsperiod, även om denna tidsperioden innefattade er mellandagsrea också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är ytterligare en som nappat. Tänkte först dra hem något nyhetsbrevprogram, men med tanke på hur billigt det var så är nog min tid värd så pass mycket att det skulle bli "dyrare" att sätta upp det själv.
Har även några frågor: Hur länge kan ett mail få ligga i kö? Måste min adress vara med i mailet, postadressen alltså. Då jag driver en enskild firma så ser jag ingen större nytta av att mina föräldrars adress syns i mailet då jag själv bor i Stockholm. Hoppas bara att det fungerar bra och att det kommer fler funktioner. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|