Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN i Internetworld

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-11, 18:09 #1
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
I decembernumret kan man läsa om Helenas webbplats, Graphic garden. I samband med artikeln finns det en liten ruta med "Länkar för webbmastrar," i den nämns WN. Är det fler här som nämnts i tidningar som Internetworld, Pc för alla och liknande? Leder exponeringen till ett ökat antal besökare även under längre tid eller handlar det om en tillfällig ökning i trafikmängd? Brukar ni aktivt arbeta för att er webbplats / webbplatser skall hamna i tidningar genom att till exempel tipsa journalister?
MattiKolu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 18:53 #2
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Min sida blev helt spontant medtagen i InternetGuiden för några år sedan, http://support.linux.se, och fick mycket gott betyg,
10 av 10 möjliga skulle jag tro att det var...
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 18:54 #3
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tillfällig ökning helt klart. Vi har legat med i Internetworld tidigare och det gav ökad försäljning under 1-2 veckor.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 23:35 #4
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Hej (tack Matti)! Det ska bli intressant att se vad det blir av det här. När de ringde och undrade om de fick göra en artikel skulle vi precis åka bort över helgen. Jag blev överrumplad - annars hade jag nog tackat nej. :-) Jag blev lite chockad när jag såg att de har gjort ett helt uppslag. Jag trodde det skulle bli högst en halv sida...

Än har det inte märkts ett dyft, men folk har väl inte hunnit titta i tidningen än. Jag återkommer med rapport om hur det gick.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 23:57 #5
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
En har mina sidor har varit omnämd i media några ggr, lite kul är att mest har ett länktips i tidningen Okey gett.

Roligast har nog varit när en jag tittade på tv4's nyheter där en för mej okänd ekonomianalytiker intervjuades om framtiden, på sitt kontor där han satt stod datorn på och tydligt såg man att han hade min sida uppe, kul men kanske inte gav så många besökare.

Utöver ovanstående har inte märkt nån ökning, men mina siter flukterar ganska mycket i besökarantal så det är svårt att mäta andra medier än internet.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-12, 03:10 #6
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Min webbsida, www.dll-files.com, har två gånger blivit omnämnd i amerikansk tv, techTV.Det gav mig riktigt bra respons i besöksfrekvensen... =)
Känns kul när sidan uppmärksammas!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-12, 12:13 #7
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Internetworld:

Mp3.nu är en portal till nedladdningsbara mp3-låtar. Flera av dem ser ut att vara lagliga, men andra är svåra att verifiera. Här finns både mycket musik och några intressanta tjänster. Kanske mest intressant är att du med en gratis e-postadress ([email protected]) får bifoga hur stora filer som helst. Men vad 400 fejkade porrbilder på Britney Spears har med mp3 att göra, begriper jag inte. Men det är väl populärt bland vissa.

5/10

Kaxig mp3-sajt

På svenska x-raid finns både nyheter om musikbranschen och information om de senaste juridiska utspelen. Dessutom ett forum för att snacka mp3 och länkar till nedladdningsbara låtar.

7/10

#Edit ############################
För att hålla oss till topic så tror jag att det var utfallet av exponeringen i andra medier som du glömde att skriva, utöver det du skrev.

Det var inte ett showoff träd viktor
###############################
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-12, 17:11 #8
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
Var med i den lokala morgontidningen (Jönköpings Posten) där de gjorde en artikel om hur det vara att driva DVDklippet.nu.
Tyvärr framgick det inte så tydligt som vi ville vad adressen var (var insnord mitt i artikeln. Blev en halvsida om det och vi märkte det inte ens i trafiken.

Tror dock att det gav effekt i längden när vi gjorde IRL annonsering med afficher på skolor, på stan, filmbutiker etc. då folk omedvetet eller medvetet kände igen sidan.

Var dock mest en kul grej att bli uppmärksammade.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-12, 19:48 #9
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by pikkenix@Dec 12 2003, 15:11
Var dock mest en kul grej att bli uppmärksammade.
Jepp man har en snedvriden bild, för man tycker ju det är jätte kul att bli uppmärksammad i andra medier ... hehe!

Det konstiga är att ex Helenas webbsida som artikeln handlade om har "uppmärksammats" över 90 000 ggr då hon i ett tidigare träd berättade att hon uppskattar inlänkarna till den summan, det tycker jag är en prestation! Varje person som sätter en länk till en sida och inte får betalt för det har "uppmärksammat" och tyckt sidan i fråga var bra! Om sedan sidan som länkas till säljer en produkt, gör det prestationen ännu större!

Långsiktigt ger ju också en länk på väldigt lågt trafikerade websida oerhört mycket mer i längden.

Tror inte man skrivit om en tråd på WN om att en tjej på 13 år från Seattle satt en länk till Helenas webbsida från sin fortunecity sajt bara för hon tycker bilderna är så fina ... hehe ... men den är värd massor.

Man borde uppskatt folk som länkar till en mer, bara en tanke.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-13, 01:56 #10
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
Ligger mycket i det du säger.

Man har väl blivit bortskämd med länkar antar jag. Sen är det oerhört mycket svårare att bli uppskattad i andra medier även om jag är övertygad om att om man får 100 000 visningar av sin textlänk får mer besökare än om 100 000 läser en artikel om sidan i en tidning.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017