Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN i Internetworld

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-17, 13:17 #11
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Tidningen (IW) kom ut i affärerna och hem till de flesta prenumeranterna igår, men än har det inte gett nån effekt alls. Inga nya besökare (syns i alla fall inget på statistiken) och bara två brev. Den ena vill ha hjälp med att starta eget(!) och den andra ville byta länkar. Folk har väl inte hunnit läsa tidningen än, eller så drunknar det hela i julruschen...

Jag håller verkligen med om det WN och pikkenix skrev om länkar. Det är lätt att man undervärderar värdet av dem, och som jag skrev i en annan tråd är det märkligt att de med lägre PR än 4 inte alls räknas med när Google gör sina sammanställningar.

Egentligen är det konstigt att det känns så häftigt att vara med i tidningen (när man inte är van :-)). De få gånger min sida har varit nämnd förut har det inte gett mycket, med undantag för Expressens IT-bilaga 1999, som jag nämner i artikeln. En orsak till att tryckta artiklar känns mer märkvärdiga är nog att folk ser en som mer seriös om man blivit omskriven i en tidning. Dessutom får man en chans att nå ut till en helt annan kundkrets, fast det beror förstås vilken tidning det är.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-17, 14:22 #12
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
I mina tidiga dagar tog någon av datortidningarna upp min sajt som länktips och kallade Sockerdricka "avslagen" på grund av att det var så dåligt med folk och publicerade verk. Det sporrade mig och nu, ett par år senare, publicerar sajten 215 000 svenska dikter (och allehanda andra verk). I somras var sajten med i internetworld igen men någon trafikökning märkte jag inte av.

Däremot för många år sedan var sajtens föregångare med på Sajber på SVT och redan sekunder efter att de lagt ut länken på skärmen började sajten registrera många hundra fler besökare än vanligt.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-17, 21:31 #13
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Jag har liknande erfarenheter. Den bästa reklamen någonsin har varit i Big Brother när Adam vid några tillfällen nämnde en av mina sidors adresser (AlltOmTV.se/då dokusåpa.nu). Det krashade servern på några minuter och mer än dubblade besöksmängden den kvällen.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-21, 03:26 #14
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
En av mina tidigare sidor (http://www.laddahem.org) var med i internetworld och fick 9 av 10 har jag för mig.
Det var ett antal år sedan och när jag nu tittar tillbaka kan man ju nästan bara skratta åt sidan. Webben har ju utvecklats som sagt...
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 18:39 #15
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Sådär ja, nu har det gått lite lagom lång tid, så jag tänkte rapportera om vad resultatet blev av artikeln i InternetWorld. :)

Jag fick inte särskilt många mail med allmänna kommentarer om hemsidan. Inte heller gav artikeln någon mätbar ökning i besöksantal. Det kom några mail från andra som säljer saker på nätet som ville ha lite tips och råd om det, ett par som ville annonsera på min sida och några som ville byta länkar.

Men, jag fick några minst sagt intressanta erbjudanden! Jag har redan skrivit kontrakt med det ena företaget och levererat första omgången bilder. Ska bli jättespännande. Det andra företaget är störst i världen i sin bransch. Om dessa två avtal faller väl ut (och det verkar inte osannolikt) kommer jag sannolikt att fördubbla min nuvarande inkomst. Det känns förstås otroligt kul.

Pressen verkar alltså ha ett enormt genomslag. Hon som skrev om mig är förresten intresserad av att komma i kontakt med andra som har startat lite ovanliga saker på internet och försörjer sig på det. Är det nån som känner sig träffad kan ni höra av er till mig (t.ex. här eller via PM), så ska jag tipsa henne.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-17, 00:53 #16
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Citat:
Originally posted by Helena@Feb 16 2004, 16:39
ovanliga saker på internet och försörjer sig på det
När jag hör ovanliga saker tänker jag på Lastbryggan
Men det är nog inte vad hon är ute efter. :P
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-10, 23:39 #17
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Nyligen märkte jag att en väldigt stor Nederlänsk sida länkar till mig på förstasidan. Verkligen kul då den ger ungefär 3000 unika besökare/timmen. Åtminstone nu i början :P.
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-12, 01:30 #18
sub sub är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 12
sub sub är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 12
med www.flowmagazine.net har vi varit med i de flesta stora svenska it-tidningar. (i regel med gott betyg).
dock ger inte denna exponering något större mervärde, tyvärr.

den 'gratisreklam' som gett oss mest var när vi omnämndes i programmet toppen på ztv..
sub är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017