Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


K2M, seriösa?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-31, 16:54 #1
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
K2M har en tjänst med provoperiod här, men när jag får kontraktet så finns det varningssignaler i det som inte framgår under avtalet. Exempelvis: Prövoperioden är åtta veckor. Kalasbra. Men, det verkar som att starten är vecka 45, sedan kommer deras utskick ut var 6:e vecka. Därmed är alltså prövoperioden limiterad till ett tillfälle i utskick (och givetvis exponering på den fantastiska hemsidan under hela den tiden). Ok, det är billigt och inte mycket risk, men prövoperioden går över i en ordinarie beställning om man inte säger upp denna vilken sedan faktureras årsvis i förskott.

Någon som har erfarenhet av detta företag? Lugna gatan att köra med dem, eller vill de bara låsa in kunder i avtal via det finstilta?
Axe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-06, 09:03 #2
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Jag tror inte att det är "lugna gatan". Har pratat med hon som säljer på den svenska marknaden. Hon var så ivrig att få sälja direkt över telefon. Kanske p.g.a. provision, men jag frågade om jag kunde få telefonnummer och ringa upp efter att jag funderat lite. Det gick de inte med på. Jag gör aldrig affärer med företag som inte vågar vara öppna i sin kommunikation - ger misstankar om lurendrejeri.
Svenne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-05, 11:42 #3
bonaparte bonaparte är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 3
bonaparte bonaparte är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 3
Hej

Vad tror ni är de seriösa? Vill ha svar inom 1 timme vilket alltid verkar mysko typ Comitnet och yr.se taktik. Erbjuder gratis men vill ändå ha 300kr betalt.
Jag skickar in avtalet här så ni kanske kan kommentera:

********************* AVTALET *********************

Abonnemangsavtal

Att:

Telefon:

Telefax: %

Email:

Hemsida:


Vi tackar för Er beställning av en multi-link i K2M.se:s nyhetsbrev och skickar härmed avtalet. Returnera vänligen underskrivet senast kl.13.45 den 5/1 2006 pga. deadline på nyhetsbrev.



Abonnemangsvillkor



1. Köparen accepterar att K2M producerar en banner som placeras på K2M:s hemsida. Köparen får också en del av en multilänk i K2M.se nyhetsbrev (var 6:e vecka) som länkar till köparens banner.



2. Köparen önskar att marknadsföra sig på sitet: k2m.se



3. Köparen blir profilerad i K2M:s nyhetsbrev på följande sätt:

Vecko-tema: Skönhet & Hälsa (Privat)

Underkategori (multi-länk): Diverse (Landsomfattande)

Nyhetsbrevet kommer ut i veckorna (se www.k2m.se/oversikt)



4. Start: Vecka 02 – 2006



5. Prövoperioden löper i 8 veckor (till och med lördag vecka 09 - 2006)



6. Pris:

a. Pris per vecka: kr. 378,- (de första 8 veckorna är GRATIS)

b. Upprättningsavgift: kr.300,-

Totalpris för prövoperioden: kr.300,- (handlas momsfritt om K2M är bekant med köparens Org.nr.)



7. Betalingsvillkor: 8 dagar netto. Om betalning ej erläggs i rätt tid tillkommer en påminnelseavgift på varje påminnelse med 50 kr. Dessutom tillkommer dröjsmålsränta med 8 % jämte vid varje tid gällande referensränta från förfallodagen till betalning sker.



8. Om abonnemanget inte sägs upp av en av parterna senast 8 dagar före utgångsdatum, förnyas abonnemanget automatiskt för ytterligare 52 veckor åt gången. Detta faktureras samlat i början av den nya perioden. K2M kontaktar inte köparen ang. uppsägning/förlängning av abonnemanget.



9. Säger köparen upp abonnemanget i prövoperioden, dock senast 8 dagar före periodens utgång, upphör tjänsterna direkt och profilen på hemsidan tas bort.



10. Uppsägelsen skall vara skriftlig och vara säljaren tillhanda senast 8 dagar före ny period. Uppsägningen bekräftas härefter inom 5 arbetsdagar. Det rekomenderas att uppsägningen faxas eller skickas rekomenderad, eftersom mails kan gå bort i spam-program.



11. Tvist i förbindelse med detta avtal skall avgöras av Malmö Tingsrätt.



Undertecknad är införstådd med ovanstående villkor.





Köparens underskrift och stämpel:









_________________________________________



Vänligen skriv under och stämpla avtalet och returnera det till fax: 040-12 85 07



Med vänliga hälsningar



Säljarens namn



K2M / KeyInfo | Org.nr. 969681-9904

Kongensgade 54-56 2 sal. - DK-5000 Odense C. - Danmark

Telefon: 040 - 12 85 06 | Telefax: 040 - 12 85 0 E-mail: [email protected] | Hemsida: www.k2m.se
bonaparte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-05, 12:41 #4
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Det gäller att inte glömma bort att säga upp det:

"Om abonnemanget inte sägs upp av en av parterna senast 8 dagar före utgångsdatum, förnyas abonnemanget automatiskt för ytterligare 52 veckor åt gången. Detta faktureras samlat i början av den nya perioden. K2M kontaktar inte köparen ang. uppsägning/förlängning av abonnemanget."

52 * 378 = 19656.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-05, 12:48 #5
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Jag har använt mig av K2M för Busring.se
De ville ha 300kr betalning för att fixa banners - detta trots att vi redan har massor av banners tillgängliga. Tills slut gick hon med på att skippa avgiften.
Jag har nu sagt upp avtalet.
Under provperioden som kördes, så fick vi endast en besökare från K2M till Busring.se - denna besökare var jag själv.

Så om de är seriösa? Jo, det är de. Men deras tjänst är inte värt en krona.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-05, 19:01 #6
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Citat:
5. Prövoperioden löper i 8 veckor (till och med lördag vecka 09 - 2006)
Citat:
9. Säger köparen upp abonnemanget i prövoperioden, dock senast 8 dagar före periodens utgång, upphör tjänsterna direkt och profilen på hemsidan tas bort
Lite dåligt att man inte kan utnyttja hela prövotiden, utan bara <7 veckor om man inte vill förlänga abonnemanget.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-05, 22:39 #7
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by bonaparte@Jan 5 2006, 12:42
Vad tror ni är de seriösa? Vill ha svar inom 1 timme vilket alltid verkar mysko typ Comitnet och yr.se taktik. Erbjuder gratis men vill ändå ha 300kr betalt.
Jag skickar in avtalet här så ni kanske kan kommentera:
Jag skulle aldrig skriva på något avtal under sådana omständigheter. Finns det folk som gör det? Själv är jag mån om att presumtiva kunder ska få tänka över saken så lång tid som de behöver. Vad finns det för anledning till sådana tidsfrister, om inte skumma avsikter?

vco-systems: Du har rätt - frågan är om inte det avtalet ogiltigförklaras om det går till domstol, eftersom olika paragrafer i avtalet strider emot varandra.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 18:46 #8
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 167
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 167
Även om man väljer svenska på deras hemsida får man upp text på danska eller om det när norska i en del rubriker. Detta från sidan där deras nyhetsbrev låg.

Är det samma sak med själva nyhetsbreven förstår jag om ingen läser dem.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-14, 21:21 #9
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
Jag fick över nätet en hälsning om att det är många danska webbplatser som har besvär med K2M. Så här skriver han:
Citat:
Hej
Vi er mange der har problemer i Danmark med k2m, så jeg syntes i skulle have dennen meddelelse. Kan du ikke skrive tilbage hvis du får oplyst om der sidder nogen med samme problem i sverige?
Jeg har læst et indlæg i har skrevet,kan i ikke advare andre?
Her er en hjemmeside der fortæller lidt om hvor farlige de er.http://www.icecone.dk/key2fornothing/
Axe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-24, 00:23 #10
Eilat Eilat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 4
Eilat Eilat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 4
Jag hade K2M en period, mer besökare till sajten uteblev nästan totalt.

Inte värt en enda krona (300:-). Betyg 0-5 = 0
Eilat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017