FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan Kjette!
Ja, jag har kommit i princip lika långt.. Jag fick ett e-post meddelande 8 maj som löd: -------- Hej! Då vi ej har hört från dig och ej heller registrerat mer än en inbetalning, läggs ditt ärende nu över till vår advokat. Med vänlig hälsning/Kind regards Lydia Tullberg Sekreterare K2M | KeyInfo -------- Jag är lite uppstressad nu för jg kan inte sånt här och har inte råd med något bra advokat.. Vad ska jag ta mig till? /Viktor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Misstänkte att det var nåt lurt med K2M. Har blivit uppringd av de förut och fått detta s.k. gratiserbjudande. Fick då veta att man efter gratisperioden automatiskt blev abonnent. Något som kostade flera tusen kronor.
Sa att jag ville fundera på saken och att jag gärna tog deras kontaktuppgifter. Det gick inte, hon kom med nån konstig ursäkt (kommer inte ihåg just nu vad det var). Köper aldrig nåt av nån som inte vill lämna ut sina kontaktuppgifter och ger en möjlighet att nå de. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gick också med på det med funcall.se och det gav ca en besökare...
Uppsägningen gick dock bra kanske bara för att jag var ivrig och både faxade, mailade och ringde bara för att man anade något skumt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är ingen jurist, men är inte det här negativ avtalsbindning, och i så fall, är inte det otillåtet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
hei alle svensker som sliter med k2m.
Dere må få dere en advokat for og til felles søksmål av k2m. Denne advokaten bør helst ta i mot alle med k2m problemer. K2M vil saksøke alle som som skriver på internett, så dere må fikse retts forsikkring sjekk ut mere info her http://icecone.dk/key2fornothing/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Hitta inlägget nedan på startaeget.se. Tänkte att jag postar det här då det finns mycket
kompetens på det här forumet, och försöker sedan hänvisa personen i fråga hit. Jag blir väl liksom lite illa berörd när jag stöter på sånt här och kan inte riktigt bara låta det passera. ================================================== == jag fick ett samtal från K2M/Keyinfo i december. Erbjudandet var en internett annonsering, först 8 veckor gratis sedan abonnemang ett år framåt 199,-/vecka. Jag svarade i telefon att jag vill bara ta 8veckor, inte längre. Fick via e-post avtalen som jag skulle skriva under och faxa iväg, sedan skickade via post original avtalen till K2M/keyinfo (som finns i Danmark men försäljarna i Malmö) och skrev en påminnelse om att jag hade beställt bara 8 veckor. Fick en faktura över 20 000kr (som hade varit rätt om jag hade gjort beställningen) och då jag kontaktade de sade de att jag måste betala. Dem har inte fått mitt brev och att det räcker inte att jag har meddelat per telefon om 8 veckors beställning. Alltså jag har inte sagt upp avtalet! Världen min kommer att rasa ihop! Vad kan jag göra? H: Liza //Mirkku Koskela |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tråden ihopslagen med gammal tråd i samma ämne.
![]() |
Svara |
|
|