Visa ett inlägg
Oläst 2014-05-16, 11:31 #1
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Du menar att högerextremister aldrig ger sig på personer med fel hudfärg eller sexuell läggning? Ska du jämföra RF eller AFA får du ta steget bort från SD till SMR och allt vad de heter ... Jag tror ingen med lite koll kan få för sig jämföra våldsbenägenheten hos politiskt aktiva SDare med RF eller AFA även om de också visat sig trivas med järnrör i handen...

För mig är det stor skillnad i att ge sig på människor som kämpar emot människors lika värde eller någon för att den ÄR fel i sin etnicitet eller sexuella läggning.

Det betyder inte att jag försvarar människor som sätter yxor i dörrar. Eller för den delen människor som beväpnar sig med kniv och sedan hugger en annan människa flera gånger i ryggen. Jag saknar respekt för dessa. Men jag ser dom inte som samma samhälleliga hot som de som marcherar i armekängor och har skjutvapenövningar på landsbydgen när de inte vandrar runt med plastpåsar med tomma glasflaskor att slå eller kasta i huvudet på de som ser fel ut.
Klart, SVP är inte mycket bättre. Men när senast såg du SVP attackera personers hem m.m.? Det är av samma skrot, men de är betydligt mindre än RF och AFA. Dessutom ser du inte media försvara SVP på något sätt, medans dessto fler försvarar RF.

För mig är det fel att ge sig på någon, oavsett vad. Lagen har sin gång, människor ska ej ta lagen i sina egna händer och utöva vad de känner är rätt eller fel.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat