Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB
Hej
Vi använder alltid driftbloggen.se som kanal för information om våra tjänster. När driftbloggen.se blev för överbelastad att vi själva inte kunde uppdatera den valde vi att börja använda Twitter och Facebook. Det borde vi givetvis något vi borde gjort mycket tidigare.
Vi har även flyttat driftbloggen till en ny samarbetspartner i samband med det inträffade. Detta är dock bara en del i det förbättringsarbete som just nu pågår.
Driftbloggen.se beskrev det som hände med e-posten och att den inte fungerade som den ska. Informationen nu gäller backupen och det är en separat situation.
Att vi har ett färdiginspelat välkomstmeddelande i telefon som informerar att man kan skicka mail till oss är inte så konstigt men givetvis olyckligt med tanke på omständigheterna under dessa dagar.
Så nej, vi stoppar inte huvudet i sanden och förnekar inte detta på något sätt. Att vi kan bli bättre i vår kommunikation med kunderna är dock något vi helt enkelt får ta till oss och jobba på i fortsättningen.
/Jimmie Eriksson
|
Vi har ganska olika åsikter i frågan. Om jag erbjöd en betaltjänst till hundra tusentals betalande kunder som varit nere i mer än några timmar så skulle jag använda varje kanal för att nå ut med information. I ert fall så hänvisades kunder som frågade om problemen på Facebook, efter 24 timmar, till en hemsida som var nere. Aldrig någonsin nämndes nått på Loopia.se trots den stora omfattningen. Oavsett hur man vrider eller vänder på det så stoppade ni huvudet i sanden.
Helt uppenbart var att ni priorioterade att sälja till nya kunder, istället för att behålla nuvarande kunder och då är det inte mer än rätt att konkurrenterna tar era nuvarande kunder!