Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Givetvis vill folk oftast inte betala om de inte behöver. För att folk ska vilja betala måste leverera ett mervärde och de har musikindustrin inte kunnat göra jämfört med fildelningsnätverken.
|
Självklart har du en poäng, men jag ser inget mervärde Spotify har jämfört med fildelningen? Tilläggas bör att jag aldrig provat fildelning, alltid likt Conny köpt min musik.
Citat:
Spotify har ju kraftigt begränsat sin gratisvariant nu så det är nog inte så många aktiva användare kvar där. Sedan var det ju reklamfinansierat så helt gratis kan man ju inte riktigt säga att det var.
|
Hur kan du mena att det inte är gratis???
hur kan du få en gratistjänst som skall kunna lösa fildelningen om det inte ens får vara reklamfinansierat?
Citat:
Just de här fildelningsfrågorna är en sak som fått många, framför allt unga, att fundera på vår rättssäkerhet och respekten emot lagen har minskat. Det är väldigt dåligt och tråkigt, men så blir det när privata lobbyister får för mycket inflytande.
|
Ja, fildeling har verkligen delat upp folket i två läger. i grund ser jag faktisktinte något problem, det ÄR olagligt och bristen för respekt mot det skylls på andra (Som du säger privata lobbyister får för mycket inflytande) Men hade folk följt lagen hade inte lobbyiserna haft något att säga till om alls, så vad kom först, hönan eller ägget?
Dock instämmer jag till fullo att det är oerhört tråkigt att främst de unga tappar förtroendet för rättsväsendet pga detta...