Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-17, 15:38 #27
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av moonflake Visa inlägg
Nilsson,

Det är inte kundens fel i det här fallet är jag rädd..

Jag förstår besvikelsen och frustrationen som du råkat ut för, men det bästa du kan göra är att tacka kunden för beställningen och önska honom välkommen åter - ha dina dörrar öppna.

Lär dig något av misstaget och hindra från att det upprepas.

Vi på eLuminous Technologies har alltid en betalplan som vi utformar utifrån kunden.
Vi ger vårt pris beroende på volym och sedan så delar vi upp betalningen för olika delmål i processen.

På så sätt ser vi till att få betalt för vårt arbete.

Ta förskottsbetalning för att inleda projektet och sedan tar du betalt allt eftersom du avslutar vissa delmål i projektet.

I ditt fall så hade jag som sagt tackat kunden för tiden och önskat honom välkommen åter, även om det hadee lämnat bitter eftersmak.
Gör det inte värre för dig än du behöver genom att lägga ner tid på det, lägg den tiden på att hitta nya kunder istället.
För övrigt så är det trots allt deras pengar...
Det var ett riktigt dumt råd, måste jag säga.

Det är som att ta en taxi men efter halva resan ångra sig och be att få gå av utan att betala.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat