Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-21, 07:21 #14
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Ursäkta? Tror nog inte "den här branschen" är värre än tex alla svart/fuskbyggen av hus.
Det har jag inte sagt heller. Utan jag tycker det är mycket tråkigt att det finns människor som utnyttjar andra människor svagheter, i alla branscher.

Om du tror att jag som plattsättare lurar mina kunder om dom inte vet något om plattsättning så lever vi uppenbart i olika världar. En kund som 18 år och en kund som är 58 år är lika mycket värd för mig och jag behandlar inte dom olika för deras kompetens. Då hjälper jag dom så gott jag kan och kommer med tips.

Det jag sa var att det är tråkigt att det finns människor som utnyttjar andra svaga människor. Sen är det väl självklart att det finns många branscher och fuska till sig pengar och ljuga till sig saker men varför inte köra ett ärligt spel, det lönar sig i längden?

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det där är väl ändå en extremt pessimistisk och osann bild av verkligheten?
Tycker jag inte.

Inte för att jag har blivit drabbad men jag känner däremot en del kamrater som har blivit det igenom tillverkning av hemsidor. Att man har utnyttjat dom för att dom inte har haft några kunskaper och då kan man skapa vilket skit som helst.

Varför inte göra ett lika bra arbete oavsett vem det är? Som jag skrev ovan. Om jag besöker en kund som är 58 år gammal och han är skitdålig på att kakla och kan ingenting alls. Det innebär inte per automatik att jag kan slarva och gör allting snabbare bara för det. Självklart vill jag alltid göra ett så bra arbete som möjligt och gå därifrån med gott samvete och inte känna att nu har jag lurat honom på pengar eller gjort något fel.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-21 klockan 07:25
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat