Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Jag tror du kommer att få stora problem att övertyga skatteverket om att alla tidigare erlagda avgifter ska räknas samman som inköpspris när du privat säljer domänerna till bolaget; men diskutera detta direkt med din revisor - det är det de är till för.
|
Jag tänkte mest på det Patrikweb sa...
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Du äger ju inte ens domänerna, utan du hyr dom. Alltså 0 ägande värde i grunden.
|
Om det är så, så måste väl varje årshyra räknas som en kostnad och dras av eventuell vinst i den skatteuträkning Anders Larson gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Väldigt vad TS gnäller när folk försöker ställa upp och svara på ett positivt sätt.
|
Nja, varken Ara, Anders Larsson eller Patrikweb har ju bidragit på ett positivt sätt, och det är dem jag reagerat mot. Anders Larssons senaste inlägg antyder ju att jag antingen är för korkad för att förstå att man ska betala skatt på eventuell vinst, eller så är jag kriminell och ämnar begå skattebrott genom att undvika skatt. Någon annan anledning har ju inte AL till att helt plötsligt påpeka att skatt ska betalas.
Inläggen som du själv, Rhuse, Jonny gjort är ju informativa och har tackats för i tidigare post.
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
ok, först tack till er som gett ett informativt svar. 
|