![]() |
Binero fakturerar inte automatiskt domäner
1 bifogad(e) fil(er)
Blev lite orolig idag när jag insåg att på nåt sätt kan man få till det så binero inte fakturerar domäner. Idag deaktiverades två av mina domäner trots att alla min räkningar var betalda.
Det verkar som om man flyttar in domäner i deras system så måste man aktivera förnyelse/fakturering av dessa. Det står att dom skall faktureras men icke. Jag har fortfarande inte förstått vad som hände. Blä! |
Jag har bara problem med Binero när det gäller domänhantering. Dom fakturerar för domäner man inte längre har kvar, dom har inget tydligt sätt i kontrollpanelen att visa om en domän är på väg att gå ut, så det är väldigt lätt att missa domäner.
Glesys har en grymt lättöverskådlig domänhantering där det är väldigt lätt att se status på domäner etc, och man behöver inte oroa sig för att tappa domäner. |
@Thomas: Man kan ställa in så att domäner inte faktureras. Men i utgångsläget faktureras de, alltså måste man göra ett aktivt val för att de inte ska faktureras.
Vad som hänt med dina domäner är svårt att svara på utan att en tekniker fått gräva i frågan. Om du inte redan gjort det, hör gärna av dig till [email protected], 0771-240800 så kikar de på det. Om du redan har ett ärende, pm:a gärna ärendenumret, så ska jag kika på det. @fabian: I kontrollpanelen, menyval domän & webbplats->domänhanteraren, kan du enkelt se när det är dags att förnya en specifik domän. Även under administration->abonnemang->förnyelse kan du se när domäner behöver förnyas. När det gäller fakturering för domäner som inte ligger kvar hos oss är det en periodiseringsfråga. Vi kör med jämna mellanrum en kontroll som känner av om domäner inte längre finns hos oss. Efter den kontrollen körts faktureras de inte. MVH Christer |
Citat:
Som du ser på bilden står det "Status OK" samt "faktureras" men i själva verket var domänen deaktiverad. Att dom listas överst på bilden är för att jag sorterat på förnyelsedatum. |
Då är det fråga om någon form av hicka i systemet. Om du PM:ar ditt kundnummer ser jag till att support börjar gräva i frågan imorgon bitti.
Vi beklagar strulet. MVH Christer |
Det där verkar vara något som återkommer:
http://www.wn.se/t33914.html http://www.wn.se/t1058883-15-2.html Det kan nog vara den nya "motorn" som behöver putsas upp. |
Någon som har fått deras bulktransfer verktyg att fungera, någonsin?
|
Har funkat tidigare men nu funkar den inte... typiskt...
|
Bulktransferverktyget har hittills funkat fint och vi har inte fått några indikationer på att det skulle vara problem med det.
Maila gärna [email protected] med detaljer som vilka tld:s det rör sig om, hur många domäner etc så våra tekniker kan gräva lite och se om problemet går att återskapa och sen lösa. Strul med verktyg är vi tacksamma om vi får så mycket info som möjligt om. MVH Christer |
Citat:
MVH Christer |
Citat:
Har ett ärende som fortfarande är öppet där ungefär 2/3 fördes över efter att jag skickade listan med alla namn och authkoder på rätt format. Fick dessutom en faktura i samband med detta som var felaktig (som kundtjänsten sa att jag kunde bortse från). Sist jag skulle göra bulk var det samma visa. Dessutom sa er support att de visste att det är problem med den, särskilt vad gäller vissa tecken? Så att ni inte känner till problemet känns lite svårt att tro på |
Citat:
MVH Christer |
Citat:
Inga problem jag är relativt nöjd annars, men bulkverktyget kommer att vara en dealbreaker för om jag kan stanna eller inte. Sedan så har jag även frågat supporten om man kan få sina fakturor för en månad samlad på en månadsfaktura, så man slipper sitta med en massa småfakturor på individuella domännamn varje månad? Hade varit guld. |
@ Advocacy:
När det gäller bulkverktyget jobbas det på frågan. Jag vet inte nu exakt hur lång tid det kan tänkas ta, men fungera SKA det. När det gäller månadsfaktura kan supporten redan idag slå ihop fakturor manuellt, men jag förstår om du inte vill maila support för att slå ihop fakturor varje månad. Vi tittar just nu på att utveckla bland mycket annat, faktureringen av våra tjänster. Vi vet att månadsfakturering och autogiro är populära önskemål och det är mycket troligt att vi kommer införa dessa. Tyvärr lär det dock få vänta till hösten, pga att vi helt enkelt har väldigt mycket att göra just nu med olika projekt. MVH Christer |
Citat:
Det känns som att det är när man har fler än en handfull domäner, så blir kontrollpanelen/Atomia segare än sirap, för jag upplever även liknande problem hos en annan registrar vars kontrollpanel är baserad på Atomia och för mig är det ofattbart hur det ibland kan gå så segt. Man saknar verkligen .SE-Direkts domänhanterare då och "you get what you pay for" stämmer verkligen i det avseendet när det kommer till domäner. Månadsfakturor eller samlingsfakturor kan du för övrigt få genom att generera en själv innan du börjar få automatgenererade fakturor för varje enskild domän. Logga in och gå till Administration -> Abonnemang -> Förnyelse och sortera efter expire-datum. Kryssa i alla domäner som är på väg att gå ut och klicka på Förnyelse, scrolla ned och bekräfta så får du 1 faktura med alla domäner. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson