Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero - återigen problem med faktureringen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-12, 12:21 #1
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Som vanligt har Binero problem med faktureringen, och de missar att skicka faktura eller påminnelse och plötsligt stängs bara kontot av. Det enda positiva som har hänt de senaste månaderna är att de nu iallafall lyckas få fram ett e-postmeddelande om att kontot stängts av, vilket de inte lyckades med tidigare utan man fick upptäcka det själv.

All in all, Binero fortsätter att ha problem med sina system och jag kan verkligen inte rekommendera dem om du kör något som kräver att tjänsten fungerar 24/7.

Vilka webbhotell kan ni rekommendera där upptid och övriga system som faktureringen fungerar bra?
Drezzzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 12:35 #2
scrdj scrdj är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 374
scrdj scrdj är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 374
Jag kör både Binero och Strongbox. tycker att båda fungerar bra. Binero är snabba på supporten men känns som att kostymen börjar bli lite för stor för dem.

Haft min server nere hos Strongbox en gång sedan i Maj (som jag känner till och mräkte av) men det åtgärdades väldigt snabbt. Plussar gärna för deras support också, otroligt hjälpsamma och kunniga.
scrdj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 13:29 #3
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Är det inte lättare att kontakta dom istället för att gnälla här?

Dom har telefonsupport och svarar oftast inom 1 minut...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 13:53 #4
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by hnn@Dec 12 2008, 13:29
Är det inte lättare att kontakta dom istället för att gnälla här?
Det är ännu lättare att bara betala sin faktura i tid. Den hade nämligen Drezzzer fått, enligt ett telefonsamtal tidigare idag.

Vi har idag fått in rapporter från ett antal kunder som inte har fått påminnelser från oss. Andra kunder har däremot fått det. Vad orsaken till det hela är vet vi inte än, det är något som vi håller på att undersöka. Att påstå att det här är ett generellt fel, som påverkar alla våra kunder, är helt enkelt inte rätt. Om man dessutom betalar sin faktura i tid (eller upp till 14 dagar efter förfallodatumet) så uppstår det inga problem.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 14:05 #5
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
hnn: Självklart har jag varit i kontakt med dem, det kan man ju tyvärr inte undvika i fall som detta men som vanligt anser dem ju bara att det är kundens eget problem...en vanlig attityd när man talar med detta företag.

JonathanS: Det stämmer bra att fakturan har kommit men den kategoriserades som SPAM-post och missades. Det som är problemet i det här fallet är att alla seriösa företag som jag känner till skickar en påminnelse vid utebliven betalning, så varför kan inte ett företag som Binero klara av det? Jo, jag vill påstå att detta är ett generellt problem då ni återigen har visat att ni inte har någon kontroll på er faktureringsprocess, riktigt illa!
Drezzzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 14:11 #6
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Fick precis pratat med supporten på Binero igen och enligt denne person var det "lite kaos här idag". Ok varför då undrar jag? Vi har kört avstängningsprocessen och det ringer som bara den här..

Så Jonathan, det känns som om problemet var lite större än du vill göra gällande??
Drezzzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 14:27 #7
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av Drezzzer
hnn: Självklart har jag varit i kontakt med dem, det kan man ju tyvärr inte undvika i fall som detta men som vanligt anser dem ju bara att det är kundens eget problem...en vanlig attityd när man talar med detta företag.

Ännu en felaktig generalisering. När vi talades vid över telefon så förklarade jag för dig att det här skulle undersökas ordentligt, vilket är fallet nu. Jag får be om ursäkt om det inte framgick tydligare, du verkade dock inte vara så intresserad av att lyssna på mig.

Citat:
Originally posted by -Drezzzer@Dec 12 2008, 14:05
JonathanS: Det stämmer bra att fakturan har kommit men den kategoriserades som SPAM-post och missades. Det som är problemet i det här fallet är att alla seriösa företag som jag känner till skickar en påminnelse vid utebliven betalning, så varför kan inte ett företag som Binero klara av det? Jo, jag vill påstå att detta är ett generellt problem då ni återigen har visat att ni inte har någon kontroll på er faktureringsprocess, riktigt illa!
Som sagt, vi brukar skicka ut påminnelser. Det tror jag nog fler på WN kan intyga likaså.

Citat:
Ursprungligen postat av Drezzzer
Fick precis pratat med supporten på Binero igen och enligt denne person var det lite kaos här idag. Ok varför då undrar jag? Vi har kört avstängningsprocessen och det ringer som bara den här..

Så Jonathan, det känns som om problemet var lite större än du vill göra gällande??
Ja, det brukar vanligtvis vara väldigt lugnt hos oss. I morse körde vi månadens avstängning, av kunder som inte betalt sina fakturor (14 dagar efter förfallodatum). Med tanke på att vi har lägre bemanning på kontoret idag så var det egentligen inte den bästa dagen att göra det på. Jag vill inte påstå att det är kaos hos oss, men jag kan hålla med om att belastningen på vår support är högre än vanligt.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 14:53 #8
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Det är väl ändå också upp till kunden att hålla reda på om en tjänst ska betalas.
Fakturor är ju egentligen påminnelser i sig.. uteblir dessa så får man kontakta företaget där man avtalat en tjänst.

Binero må vara konkurrent men vad jag kan se så har de skött sig bra.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 14:59 #9
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
håller nog med ja oxå, betala i tid!
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 15:19 #10
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Drezzzer Drezzzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
Det jag reagerat på är att om man glömmer en elräkning så skickas naturligtvis en påminnelse för att uppmärksamma en kund på det, och skulle man trots det ändå inte betala skulle elbolaget troligen stänga av strömmen.

För ett webbföretag är upptiden på en serverplats och elförsörjningen för ett hushåll ungefär lika viktigt, men för ett webbhotell som Binero är det tydligen helt ok att man bara stänger ned en tjänst utan en påminnelse först vilket jag anser vara riktigt oseriöst.
Drezzzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017