FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad tror ni om att låta nya medlemmar bli godkända först? Typ att nån moderator skall undersöka den webbsida de säger sig driva så att den finns eller liknande?
Har kommit en hel del utan någon webbsida de driver och om inte jag minns fel var väl det ett kriterium för att bli medlem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker ja me
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
instämmer. Men då är frågan var ribban ligger. Ska det vara krav på utseendet på sajten/ besökar antal/ kronor man omsätter/ kronor man tjänar/ osv, osv?
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En kategori som bara kan nås av folk med f-skattesedel hade enligt mig sorterat bort en stor del av oönskade inlägg...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vissa saker vill man inte skriva öppet för alla. Men de kan man skriva för folk som man kan lita på mer eller mindre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så sant så men för att över huvud taget bli medlem tycker jag att man skall driva en seriös site med domän åtminstionde o inte tex *.info.se som någon har och en del har ju inte ens nån site, iallafall inte enligt infon...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
det här ämnet har diskuteras i flertalet trådar sedan tidigare utan att något vettigt beslutats.
de som driver WN har då inte visat något intresse för ett avgränsat område för utvalda personer. så diskussionen känns avslutad redan där. men de kanske ändrat sig?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Utöver det har jag väl mer eller mindre lovat att det skall bli en avdelning där man kan prata lite mer ostört men vi har tidigare inte kommit på några bra kriterier för att få vara med, däremot gillar jag iden med f-skattsedel som DM nämner, det skulle ju kunna tänkas vara ett grundkriterie ihop med inbjudan till avdelningen för annars skulle vi missa den vissa nyckelpersoner på WN. Håller med om att tiden är inne för att nya medlemar skall godkännas av en moderator, den funktionen sätter jag på "as we speak ..." Det jag är rädd för är att om vissa med stor kunskap inbjuds till ett specifikt forum dör resterade delen, hur löser man det? WN
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vår internationella motsvarighet till WN har haft stor framgång med sin mer låsta del "Private Forums" som kostar en slant varje månad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Har följt tråden lite på håll och en sak tror jag att vi är rörande överrens om och det är att nåt måste göras, och det är ganska snart annars kommer hela WN att balla ur så småning om.
Jag brukar klicka på länken längst ner för att se vilka dom senaste tillkomna medlemmarna är och det är skrämmande få som verkar ha en seriös verksamhet. Den senaste tillkomna medlemmen är http://www.webmasternetwork.se/profil774.html och "bläddrar" man bakåt i profilerna så upptäcker man bl.a. att det är väldigt många som vill vara anonyma och varför skall dom ha tillåtelse att skriva och svara på inlägg? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Men steg ett bör nog ändå vara att godkänna nya medlemmar... |
|||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|