FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har byggt om och utökat en Joomla-sajt en del.
Vilket gör att jag måste redirecta "adresserna" på sidorna så att inte Google får fnatt. På gamla sidan var det t.ex. "www.mindoman.se/foretag" men den nya är adressen www.mindoman.se/foretaget/omforetaget" Jag gjorde då en redirect 301 så här: "redirect 301 /foretag http://www.mindoman.se/foretaget/omforetaget" Detta fungerar på de flesta sidorna men på några spökar det ordentligt, t.ex. den gamla adressen: "www.mindoman.se/prod" får "www.mindoman.se/prod/videoproduktion" på den nya. Min redirect blir då: "redirect 301 /prod http://www.mindoman.se/prod/videoproduktion" Men det blir helt åt skogen, i webbläsaren dyker upp en ruta som säger "Den här webbsidan innehåller en omdirigeringsslinga" och tittar man i adressfäletet får jag en enormt lång adress: "http://www.mindoman.se/prod/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion/videoproduktion" Har också skapat en ny sitemap.xml med den nya strukturen. För att undvika missförstånd, jag har inte använt situationstecken i .htaccess-filen, enbart här för att förtydliga lite. Vad gör jag för fel? vad har jag missat? Jag begriper det inte trots flitigt googlande och läsande på en massa ställen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det heter citationstecken
![]() Du har inte några andra regler som passar in på just de url:erna?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ber om ursäkt för felskrivningen, lite för mycket tankeverksamhet de senaste dagarna för att vara helskärpt.
Citat:
Som vad då t.ex? Inte riktigt med på vad du menar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon annan matchning i din .htaccess helt enkelt.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns inget som är motsägelsefullt som jag ser det.
Har ju skapat en redirect i taget och testat så att det fungerar, sedan gjort nästa o.s.v. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att dina övriga redirects fungerar separat eller i olika kombinationer är irrelevant. Det kan ju fortfarande vara så att just denna hamnar i konflikt med någon annan. Det är hur som helst omöjligt för oss att gissa.
![]() |
Svara |
|
|