FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Ska hjälpa en äldre kvinna att sätta upp ett forum (ska handla om olika vårdrelaterade ämnen). Jag har inte så mycket erfarenhet av att jobba med forum och skulle vilja ha lite råd. Vilket tycker ni jag ska välja så att hon enkelt kan administrera allting själv när jag har satt upp allting åt henne? Hon har inte så mycket datavana... Ska jag ta vBulletin, phpBB3, bbpress eller ngn annan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lättviktare finns i bland annat "simple machine, fluxbb, punbb" vilket kanske passar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Undvik phpBB3 i alla fall. Ganska svårt att administrera om något krånglar och du kommer behöva hjälpa henne ständigt. phpBB2 var ganska enkelt jämförelsevis, men är nog för gammalt, men en del använder det fortfarande därför att phpBB3 upplevs som för krångligt och svårt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med Slacker, inte phpbb3. Det har blivit så komplicerat i administrationen att man måste vara nobelpristagare för att lista ut allt (tänker bland annat på hanteringen av behörigheter). Har inte jobbat med så många andra så kan tyvärr inte hjälpa dig. Har inte WP någon plugin för forum, kan tänka mig att där skulle finnas något mycket enkelt forum.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kör Joomla och kunena.. Lätt att hantera! Ska hon sedan bygga ut med lite artiklar, undersökningar, nyhetsbrev m.m så är det lätt att lägga till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
simple machine har jag fått ganska datorovana att kunna administrera. Trevligt supportforum med hjälpsamma personer om det behövs. Dessutom en avdelning på svenska (kanske inte lika aktivt men ändå)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla era svar, uppskattas verkligen! Installerade just Simple Machine, återkommer sedan när jag har pillat lite...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om hon inte är så van och svensktalande så installera det svenska språkpaketet. Ganska bra översättning (översättarna finns i nordiska forumet så man kan diskutera ändringar med dem) och gör det nog mindre skrämmande att möta sitt eget modersmål
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för tipset, ska genast leta reda på översättningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur går det med forumet?
Tveksamt att det är så bra ide med ett forum till en nybörjare, tar en jävla massa tid att administrera och blir lätt spammade.... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|