FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon annan än jag på delade miljön hos CN som har problem med sina sajter idag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Många korta perioder med nertid. Började med ett avbrott inatt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Strul på våra sajter också. Inte ok... Var ju ordentliga problem för inte så länge sedan, är det dags igen?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
City Network har ju haft problem med DDoS-attacker under drygt ett år nu. Det känns som om det borde gå att köpa in någon blockeringsutrustning som slår på automatiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Egen erfarenhet så är 99% av alla attacker utförda av amatörer, dock består dom av stor kapacitet på 10-100Gbit idag. Att jag säger att dom är amatörmässigt är för jag själv skulle kunna utföra attack med enstaka Mbit som inte hade gått blockera ut knappt. Men problemet med stora attacker är att dom kräver kapacitet, och har inte CN kapacitet att hantera flertal 10Gbit så är det ändå kört vad dom än har för saker efter nästan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Eller operatörerna bryr sig inte / kan inte se? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det små attacker på någon enstaka gigabit märks det inte ens hos vissa operatörer. Fyller man inte linan så kan man ju filtrerar det själv för att skydda servrarna från att överlastas. Fylls linan så måste operatören fixa filtreringen, dock brukar det kosta en rejäl slant. Finns lite molntjänster med man kan använda för ddos skydd.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|