FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har för flera månader sedan bytt registrar från Svenska Domäner AB till Binero. Detta kan jag även se när jag loggar in på Nic SE.
Nu får jag mejl från Svenska Domäner AB att mitt domännamn håller på och förfaller och att de kommer att skicka mig en faktura på förnyelsen. De skriver bland annat Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tydligen måste du även säga upp avtalet med dem. Känns ju lite sådär när det gäller domännamn....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för hjälpen. Verkar vara ett riktigt skumt företag. Googlar man så ser man att jag inte är den enda som har problem...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Håller på att hjälper en kund att komma bort ifrån dom i dagsläget, dom gör verkligen allt för att krångla till saker så att man inte ska kunna flytta. Dom verkar mycket oseriösa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Webbkonsulterna har precis samma affärsmodell. Riktigt svinigt är det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Webbkonsulterna har en uppsägningsblankett där man förbinder sig att betala ditten och datten och de verkar inte förstå problemet med den.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad jag kan se innehåller denna blankett inte någonting sådant
ht tp:// www. svenskadomaner. se/doc/uppsagan.pdf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det man blir lite förvånad över är att IIS tillåter alla möjliga skräpbolag som Webbkonsulterna och Svenska Domäner som blåser sina kunder.
Frågan är ju vad det är man betalar för när man flyttat domännamnet till en ny registry? Hur kan det ens tillåtas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ska bli intressant att se vad Internet Sweden (Peter) svarar på detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vårt system kollar också om .SE domäner ligger hos oss när fakturan skapas så vi kan inte skicka felaktiga fakturor för förnyelser. Hur Svenska domäner gör vet jag dock inte. Senast redigerad av lazat den 2011-02-01 klockan 14:46 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|