FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte köra en radiostream i ca 50 butiker (fysiska) och funderar på den enklaste lösningen att sända detta. Jag vill inte att den centrala förbindelsen ska gå ner för att de lyssnar på musik.
Kan man spara ner en dags sändning och sedan skicka ner till butikerna så de kan köra detta lokalt? Kom gärna med förslag eller ideer på hur man kan lösa detta på bästa sätt. Behöver inte få information om STIM mm, det har jag koll på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sony hade någon lösning där du kunde skicka ut uppdateringar varje natt från ett centralt system, kommer inte ihåg vad det hette, det var några år sedan. Men kolla med någon som är duktig på sonys sortiment av multimedialösningar för företag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett annat alternativ är ju att sätta upp en shoutcastserver som streamar, det tar inte alls så mycket lina av den som drar ner, däremot så ställer det krav på den som drar upp musik. Så det kanske är enklast om den drar ner ett arkiv som den sen spelar upp.. jag tänker en lösning med mpd eller mplayer och ett musikarkiv som synkas ner en gång / dygn. Alternativt att man bara byter spellista varje dygn och synkar musiken en gång i veckan. Hojta till om du vill ha hjälp eller inspiration ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om det är det du söker, men jag lekte med http://www.shoutcast.com/ ett tag i dock väldigt liten utsträckning. Kan vara någonting att kolla upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Låt säga att streamen som skickas ut är i 128kbit 128kbit/s * 50 = 6Mbit/s Kräver en konstant bandbredd på 6MBit... Inga problem, men om den skall använda samma uppkoppling som butiken använder så kan det bli problem, låt säga att nätet får hicka eller att all personal skall ladda expressen/aftonbladet samtidigt ? Shoutcast är smidigt, men också mest känsligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om detta ska köras i en butik så lär de inte vara alldeles för många streams, det är ju antagligen endast en per butik. Rätta mig gärna om jag har fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||