FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Tror ni det finns risk att man hamnar i tidningen eller något samhällsgranskande program på tv om man driver en telesextjänst? De får väl inte hänga ut någon med namn om man har följt de regler som gäller och inte gjort något som bryter mot lagen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om man inte har gjort något olagligt finns de väl ingen anledning för media att snoka och skriva artiklar om ditt företag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Risken finns för allt man gör, beror ju på hur media väljer att tolka det man gör. Dailers t ex ansågs inte vara olagligt men många av de som drev sådana tjänster hamnade i medias ljus för det ansågs vara oetiskt. Så bara för att något är lagligt betyder inte att någon annan tolkar och granskar det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såvida det inte händer något specifikt så tror jag inte någon tidning skulle vara intresserad. Däremot så kan du möjligtvis få svårt att bedriva mer "seriös" verksamhet tillsammans med något åt det hållet.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är fullt lagligt att tillhandahålla usla tjänster, moraliskt förkastliga tjänster etc och så länge du gör saker som du kan stå för så ska du nog inte behöva oroa dig. Liksom jag inte kan se vad som skulle vara olagligt att hänga ut ditt företag som tillhandahåller tjänster som media tycker är dåliga, om de nu skulle tycka det (vilket för en telesextjänst är tveksamt, när det inte handlar om att minderåriga ringer in och belastar sina föräldrar med höga telefonräkningar).
Kan du stå för telesextjänster? Om Janne Josefsson kommer och knackar på dörren, SVT sänder en dokumentär och berättar om just din tjänst och kritiserar den, alla dina vänner ifrågasätter dig (och din tjänst, hur du kan göra något sådant!), kan du svara på varför du har gjort det? Kan du fortfarande träffa dina vänner och familj? Jag skulle inte kunna stå för det inför mina vänner och skulle därför avstå från att utveckla en sådan tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan väl hålla med Wacerkberg men om jag ska svara på frågan så tror jag att media är ointresserade av verksamhetn i sig. Det som skulle kunna dra till sig dras intresse är
Någon kund som anser sig lurad - t ex fått en stor räkning och villkoren varit dolda/inte helt synliga. Här ska man inte utgå från sig själv utan om en vanlig lite tafflig användare klart kan se dem Att de som jobbar har dåliga villkor/är för unga. Detta gäller oavsett om man själv anställt dem eller köpt in tjänsten. Det räcker inte med ett avtal som säger att de anställda behandlas på rätt sättt - man måste ha gjort vad man kan för att själv försäkra sig om det (jmf tillverkningen av t ex kläder) Sedan ska man komma ihåg att inte enbast traditionell media kan vara intressant i dag. Om du står för företaget kan du hängas ut i bloggar etc och bli lätt att googla fram. I dag har väl inte denna verksamhet ögonen på sig men man vet aldrig hur det ser ut i morgon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle nog vilja säga, Gör inget du inte kan stå för själv.
Sysslar du med telefonsex, internetporr eller något annat som folk kan anse som dålig moral så får du acceptera att folk kan utala sig och är du inte redo på att stå för att du sysslar med det så gör det inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Kommer ihåg att Insider gjorde ett reportage om telefonsex för några år sedan där man intervjuvade tjejer om hur dom fejkade i telefonen för sina kunder.
En tjej berättade att när en kille ville höra henne kissa så spolade hon vatten ur kranen i köket. Mycket annat berättades också av olika tjejer som arbetar inom den här branschen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En telesextjänst känns ju knappst som något förkastligt eller moraliskt fel men sen har vi olika syn vad jag vet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|