FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är lite bakom flötet vad det gäller bokföring. Den ena sekunden förstår jag hur det funkar och i nästan stund står jag handlöst utan någon aning om det blivit rätt eller fel.
Jag har alla transaktioner som pågått i min enskilda firma uppskriva, så det är inte tal om att jag inte har koll på vad jag har. Däremot vet jag inte alltid hur allt ska bokföras. Därför vill jag gärna ha tips på en bok som ENKELT och TYDLIGT förklarar detta, gärna med exempel så att jag kan få grepp om det hela. Idén är att hitta något som ger mer info än den flyktiga man hittar på nätet, och inte är smärtsamt jobbigt att läsa. Det skulle också kunna vara en bok om företagsekonomi med inrikting på enskild firma. Det gör ingen skillnad för mig så länge det hjälper mig att göra rätt för mig. Men som sagt - viktigast är att boken är pedagogisk. Jag har nog med dechiffrerande att göra som ingenjörsstudent... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kika på böckerna från Björn Lundén blinfo.se; de tycker jag är rätt bra.
Exempelvis böckerna "Bokföring", "Enskild firma" och så tror jag att jag har en bokslut också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Redovisa Rätt är väldigt enkel. Har du en försäkringskostnad slår du upp försäkringskostnad och så står det hur du bokför. Har du ett varuinköp slår du upp det och så vidare.
Används så väl av amatörer som av proffs... Lycka till! http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9162299603 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Björn Lundéns böcker har jag stående i bokhyllan. Lånat av en vän, men jag gillar inte hur dem böckerna är skriva. Tack för tipset hursom!
Mitt bibliotek har en Redovisa Rätt 2009 på lager som jag tänker låna och utvärdera. Thanks! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag lånade hem "100 sidor bokföring för dig som hatar det", den är kort och bra. Lärde mig en hel del från den!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|