FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Damp precis ner ett mail från TD ang. keywordpolicy. För det första begriper jag inte vad det handlar om (kalla mig korkad, men så är det), för det andra begriper jag inte hur generiska ord som apple, airport, safari, tiger osv kan registreras som varumärken (nu har jag inte heller kollat upp om dessa är registrerade iof).
Helt vansinnigt att förbjuda ngn att använda dessa ord. Vad jag förstår däremot är att jag inte får använda dem i marknadsföring för produkter eller i adwords. Jag vet eg. inte vad jag vill säga med detta inlägg, kände bara att tonen i mailet var direkt hotfullt och ganska otrevligt. "Var vänlig säkerställ att du inte bryter mot den nya policyn." Jag kan vara säker på att jag inte marknadsför deras produkter också ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
:lol:
Fick ett förtydligande på mailen: "Informationen gällande Apples keyword policy gäller endast affiliates som köper sponsrade sökord på tex Google Adwords." Detta var efter mitt tidigare inlägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tyckte att det var ganska uppenbart, även i det första mailet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mm, mkt möjligt, har ganska mkt i skallen för tillfället, var nog bägaren som fick droppen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Men nu ligger dom ute igen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Google blev stämda i Frankrike för att ett företag använde ett annat företags varumärke i sin AdWord-annons. Det blev ganska många miljoner Google blev stämda på.
En sådan här stämning skulle inte ha funkat i Sverige, för här hade det företag som blev kränkt blivit tvunget att stämma det kränkande företaget och inte Google. Jag kan gissa att det är denna form av stämningar som Google vill gardera sig mot. Vad var och en ska akta sig för är att använda ett annat företags varumärke för att sälja en annan produkt. Naturligtvis går det bra att annonsera med ett varumärke om man säljer det varumärket. Likaså kan man använda ett varumärke typ apple om man säljer äpplen och windows om man säljer fönster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla!
Ett förtydligande bara; Det är alltså de företag som är kunder hos oss som själva har bestämt om keyword-policyn ska vara öppen, stängd eller begränsad. Öppen = Ni får köpa alla ord, även företagsnamnet. Begränsad = Ni får inte köpa företagsnamnet som ord, utan måste begränsada adwords till produkter, område eller dylikt. Stängd = Företaget vill ej att ni köper några keywords alls till deras sida Info om varje företags policy hittar ni på infosidan för varje specifikt företag. Hoppas detta är till hjälp, kontakta oss om ni har fler frågor! Mvh Calle TradeDoubler Support |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|