FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Loggboken:
Servern kunde inte logga in på Windows NT-kontot '[namn]' på grund av följande fel: Inloggningsfel: Användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn. Felkod i data. Hur beviljar jag ftpinloggning för användare/grupper i min ad? Det funkar om jag lägger mina ftpanvändare i gruppen "Administratörer". Men om de enbart är medlemmar i min egen grupp "ftpusers" så blir de nekade inloggning. Har försökt med att ha test användaren medlem i "Användare" och "Domänanvändare" utan resultat. Man vill ju inte sitta o putta in användare i Administratörsgruppen till höger och vänster. Har tittat på "Grupprinciper" men inte hittat något som känns reelevant. Det borde inte ha med rättigheter på mappen att göra, eftersom jag då borde få detta meddelande i loggboken: Användare [namn] kunde inte logga in. Det gick inte att komma åt arbetskatalogen /. Burken är en w2k server, den står som ensam domänkontrollant och jag använder iis ftp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Användare har inte "Log On Locally" på en domänkontrollant, kontrollera att de har den behörigheten och prova igen.
EDIT: Jag förutsätter att filrättigheter i ftproten är korrekta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns serverutgåvorna av Windows på svenska? Det låter ju jättedumt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Westman: Ja de har självklart rättigheter till rooten precis som jag skrev förut. Har satt upp ftp-server förut. Var hittar du "log on locally"?
Kullervo: Jupp finns svenska versioner av alla(?) serverutgåvor. Edit: Hittade "Lokal inloggning" i gruppriciper och tillät det till hela mitt ou som mina users ligger i, utan resultat. Kan det vara på fel ställe jag pillar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittade det. Det var där i grupprinciper som man ändrade, bara att man behövde starta om datorn för att det skulle gälla.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|