FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge man inte bryter mot usability eller standarder tycker jag det är ok. Det är ingen cloaking, dold information eller javascriptstrixande.
Sen kan man fråga sig varför google bryr sig om en indexsida som innehållet ett frameset, det är deras algo det är fel på, inte optimeringen på denna sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Google klarar inte heller av skilja på dold text heller, även om dom skulle kunna det så kommer dom aldrig att kunna skilja på en bakgrundsbild som det är samma textfärg på |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Validating
|
Fniss
![]() Vill ni kanske att jag skall förklara detta! Först, inget fusk, helt enligt Googles regler. Ramverk har en legitim del som är "noframes" för webbläsare som inte stödjer frames. Detta borde jag inte behöva förklara. Sedan kan man självklart diskuttera snyggt eller inte. Håller med om att det inte är snyggt. Detta är en optimering utförd (typisk för) MIG i Borås. Syns tydligt på <script language="Javascript" src="titsc.js"></script> Vi tog över hemsidan men har inte rört själva hemsidan. Kunden låg på plats 30+ när vi tog över och det enda som behövde göras var strategiskt länkarbete. Kunden har nu 61 st förstaplaceringar (Google, MSN, Altavista, Eniro och Yahoo!). Vi vill naturligtvis inte äventyra några placeringar genom att ändra när det inte behövdes. Kunden nöjd, vi nöjda och det är ju det som räknas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nä Google kan inte skillja på text med samma färg som bakgrundsbilden, men människor kan ju se det.
Vad händer om någon person då anmäler sidan som spam till respektive söktjänst? Det vill man ju inte råka ut för. Kunden köper en optimering i tron att den är utförd ok, sen blir dom bannade från söktjänsterna. Har man en glad eller sur kund då? ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hehe, tack för förklaringen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1) Ta en skärmdump på webbsidan i fråga (inga problem att automatisera). 2) Gör OCR på skärmdumpen. 3) Matcha texten du får fram från steg 2 mot texten du hittar i webbsidan. Detta är vad jag kan komma på, google har typ 3000 ph.ds i datavetenskap medans jag har ett par poäng. Jag tror inte att de skulle ha några problem med att komma på betydligt sinnrikare sätt att läsa detta problem på. Vissa problem kan google lösa, vissa kan de inte lösa Ove. Men man lär sig något nytt varje dag, inte sant? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Visst går allt att lösa men google skulle nog inte lägga dom resurserna på att leta efter dold text.
Kanske dom skulee focusera mer på att ta fram bra resultat än att leta fel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|