FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Var på kundbesök idag och de ville ha hjälp att samordna mail och kalenderfunktion.
På jobbet har vi exchange server för detta och det tycker jag funkar fint. Men när jag kollade på dustin kostade det 12 000 kr vilket är lite saftigt när det skall vara 2-5 som använder det. Finns det några andra alternativ? Rentav gratis? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är väll ett sorts "groupware" som du är ute efter? Prova att söka på google och kolla om du hittar något roligt. Detta kanske kan vara något annars: www.phpgroupware.org? har tyvärr inte testat något sådant tidigare.
Kolla på opensourcecms.com annars. Vet att det finns några där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt första förslag är Microsoft Small Business Server. Ska dom ha en ny server så passa på att köpa från DELL. Brukar hålla bra paketpris.
Annars kan du kolla Merak. Den mailservern som jag använder kan möjligen klara detta. Jag har inte undersökt alla funktioner som finns i den men groupware finns. Kolla på http://www.icewarp.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Egentligen så behöver de inte någon mailserver för de vill använda den som ligger på deras webhotell.
Hittade något som hette ShareO. Ska testa det lite. Merak är faktiskt också ett alternativ för jag vann nyligen en mailserver mjukvara av dem som jag inte använder just nu. Men går det att fixa så man kopplar merak groupwaren mot en annan mailserver? De vill alltså ha en server dator på kontoret där själva "groupwaren" ligger med kalender och dylikt men inte själva mailservern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.bynari.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan även låta webbhotellet sätta upp en dedikerad server med sbs under spla.
För varje user så betalar man om jag kommer ihåg rätt under 50 kr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|