FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var ett svar som utstrålar auktoritet och ingående kunskaper om ämnet.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte hört om någon privat webbplats som fått böter eller tvingats stänga pga att sidan hade pokerreklam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om de får ett prejudikat genom en Hovrättsdom (om HD inte beviljar prövning) så är det bara att gå på de mindre. Då räcker det troligtvis med ett litet mail och hot om böter på runt 50.000:- så lär de de flesta vika ned sig snabbt. En veckas arbete för några personer så lär de ha hunnit med de flesta webbplatser som riktar sig till svenskar. Med tanke på beloppen som det gäller kommer de nog göra den förhållandevis lilla arbetsinsatsen. Edit: Det är inte Puttes beg bilar som är motparten och pengarna är inte några tusenlappar... . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Olagligt!!!!!
Beror på vem du frågar.... staten självklart säger dom officielt att de är olagligt. Men EU-domstolen har enligt ett likande spelfall i italien. Kommit fram till att Italien måste öppna upp sin spelmarknad för utländska aktörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förmodar att du syftar på Gambellimålet gällande Italien.
Där Expressen själva skriver om det så här: "I korthet säger Gamebellimålet att den italienska lagstiftningen stred mot etableringsrätten, paragraferna 43 och 49 i Romfördraget. Men domstolen hänvisade också till att nationella domstolar har rätt att besluta i vissa ärenden." (min fetskrift) Jag ids inte leta upp domen, men kontentan är att det inte är avgjort. Edit: Förtydligande. Jag är ingen monopolförespråkare men med tanke på den aningslöshet som finns bland en del medlemmar vars frågor (i andra ämnen) visar att grundläggande kunskap om vad som är tillåtet eller inte är synneligen bristfälliga tycker jag en liten varning kan vara på sin plats. Om monopolet försvinner kan det finns en del att hämta för de som var tidigt ute. Om monopolet blir kvar kan det bli en kostsam läxa för de som utan att reflektera över konsekvenserna kör på. Dessutom om de hoppar på det från råd från personer som uppenbarligen inte har en susning om vad källkontroll är. Systembolaget har dödförklarats ett antal gånger med just EU som argument. Det finns fortfarande kvar, att det tynar bort har inte med EU-domstolar att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |