Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hårddiskar i RAID

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-12, 10:20 #1
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Är det någon som har bra erfarenhet av hårddiskar i RAID (1) i en arbetsstation? Det blir problem med vissa programlicenser som har aktiveringskod. Programmet upplever att datorn har förändrats hela tiden och kräver ny aktivering. Finns det något att göra åt RAID-konfigurationen för att komma runt detta problem?

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 10:58 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Låter knasigt, iofs många skydd bygger just på att den läser av serienummret på disken.

Smidigast är nog att du hör av dig till dom du köpt programet av, är deras problem att lösa det. Att företag inte fattar att kopieringskydd alldrig fungerar utan bara ställer till problem med dom som verkligen betalar för det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 11:09 #3
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 12 2005, 10:58
Låter knasigt, iofs många skydd bygger just på att den läser av serienummret på disken.

Smidigast är nog att du hör av dig till dom du köpt programet av, är deras problem att lösa det. Att företag inte fattar att kopieringskydd alldrig fungerar utan bara ställer till problem med dom som verkligen betalar för det.
Jodå, jag försöker - Det är Adobe, så att få fatt i rätt person är ett heltidsjobb i ett antal dagar verkar det som. Undrade bara om det finns något att göra åt RAID-konfigurationen för att komma runt problemet.
Oläst 2005-09-12, 19:22 #4
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb

Jodå, jag försöker - Det är Adobe, så att få fatt i rätt person är ett heltidsjobb i ett antal dagar verkar det som. Undrade bara om det finns något att göra åt RAID-konfigurationen för att komma runt problemet.
Köra i RAID-0?
Nej, skämt och sido. Adobe har problem med vissa RAID-kontrollers och deras aktiveringssystem.
Vad är det för kontroller du har? Integrerad eller fristående?
gronback är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 20:39 #5
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Problemt löste sig (verkar det som). Adobe skickade en patch som fixade till aktiveringen lite så den tolererar att ständigt kopieras.

gronback: Det var alltså färdigt installerat RAID 1 i en burk jag fick hem, jag vet inte så mycket i detalj ännu, tyckte inte det ska spela roll, betalda licenser bara SKA fungera även om jag har diskar i RAID.

/Bengt
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017