FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är det någon som har bra erfarenhet av hårddiskar i RAID (1) i en arbetsstation? Det blir problem med vissa programlicenser som har aktiveringskod. Programmet upplever att datorn har förändrats hela tiden och kräver ny aktivering. Finns det något att göra åt RAID-konfigurationen för att komma runt detta problem?
/Bengt
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låter knasigt, iofs många skydd bygger just på att den läser av serienummret på disken.
Smidigast är nog att du hör av dig till dom du köpt programet av, är deras problem att lösa det. Att företag inte fattar att kopieringskydd alldrig fungerar utan bara ställer till problem med dom som verkligen betalar för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Nej, skämt och sido. Adobe har problem med vissa RAID-kontrollers och deras aktiveringssystem. Vad är det för kontroller du har? Integrerad eller fristående? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Problemt löste sig (verkar det som). Adobe skickade en patch som fixade till aktiveringen lite så den tolererar att ständigt kopieras.
gronback: Det var alltså färdigt installerat RAID 1 i en burk jag fick hem, jag vet inte så mycket i detalj ännu, tyckte inte det ska spela roll, betalda licenser bara SKA fungera även om jag har diskar i RAID. /Bengt
![]() |
Svara |
|
|