FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpte i samband med lite andra inköp ett TOPCOM PCI 111 trådlöst nätverkskort från netonnet. Det var i stort sätt gratis så jag hade ju inga förväntningar på att det skulle fungera, och som sagt...
Problemet är att jag inte ens hittar det trådlösa nätverket och heller inte tilldelas något IP. Jag har testat kortet på flera olika datorer (win 2000, win xp) inget verkar få det att fungera. Min router är en NetGear WGR 614. Det är inget fel på routern för mina andra datorer som kör netgear kort fungerar perfekt i nätverket. Vad kan vara fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kryptering, wep?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja jag kör med wep men har även testat utan. Får det ändå inte att fungera. Den får ingen signal alls helt enkelt.
Känns problemet igen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad kör du för inställningar annars? maclåsning?, broadcast SSID? Har du kollat så att det inte finns någon firmwareuppdatering till routern? Ifall det kan vara ett kompatibilitetsfel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min första tanke var att dess macadress inte var tillagd i listan på tillåtna macadresser, precis som gronback nämnde i förra inlägget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ställt antennen bara några få centimetrar från routern och inte ens det fungerar så jag tror inte det kan vara något som stör ut nätverket. Har dessutom testat kortet i flera datorer med samma problem. Har kollat inställningar för både broadcast SSID och maclåsning hittar inga problem där. Kör även med nyaste firmware.
Verkar vara ett svårt problem att lösa, kanske helt enkelt är fel på kortet... Inga fler tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Låter som om kortet antingen är stendött, eller också fungerar dom inte tillsammans öht. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken standard är det? A, B, G? Kan vara så att kortet inte stödjer den standarden du kör om du har en AP som är G och ett kort som endast stödjer A och du låst AP att endast köra i G.
Värt att kolla på, och ställa ner AP att bara köra det kortet stödjer. Sedan installera networkstumbler eller något och se om du ens hittar AP'n. Om du inte ens får upp den (Och du har aktiverat att sända ut SSID broadcast på AP) så låter det som ditt kort är mycket trasigt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|