FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag har klurat på en sak en längre tid.
Hur ritar man lättast en bild som denna (länka nedan)? Först och främst, är det smartast att göra det digitalt eller med ljusbord, penna och papper? Om digitalt är att föredra, vad är det för program som gäller, illustrator, freehand eller nåt helt annat? Jag antar och förutsätter att man utgår från ett fotografi. http://www.startracks.se/pics/kris_ill.gif Tacksam för svar! Simon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Foto & illustrator är det vi har använt när vi skapat illustrationer av exv. en hand & en mobiltelefon. Förmodar att det är det lättaste...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det inte någont fileter till Photoshop?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle göra det digitalt genom att snabbt och elegant använda min trogna Wacom-bräda och rita av konturerna i Freehand. Det finns inga passande filter i Photoshop. Däremot finns det automatiska "trace-tools" i både Freehand och Illustrator som kan hjälpa till en del, men det förutsätter att grundbilden är kontrastrik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hade nog personligen startat originalet i photoshop och gjort ett nytt lager över det ursprungliga och gjort konturen för hand eller med typ magnetlasso eller nåt...
Detta förutsätter att man inte har en för avancerad bild att göra kontur av... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att göra bilden i Vektor är väl att rekommendera också.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|