FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kanske mest tragiska är de invandrare som kommer till t.ex. sverige efter krig i deras hemland, där dom tidigare hade god utbildning och kanske var duktiga forskare eller dylikt, då det oftast är de välborgade som har råd att fly till Sverige, vad blir dom här? I många fall är det dom som serverar dig din pizza eller ger dig en korv med bröd ur något stånd på stan.
Vem vet? Kanske är det något stackars svältande barn i afrika, som med rätta möjligheter och en trygg uppväxt kunde komma med botmedlet mot cancer? Ett tanke värd att ägna några minuter åt... -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Vad gjorde vi? 54% 2 letter.com lediga. En miljard lätt om man hade investerat 200 tusen. Okunskap samt oförmånga att se vad som skall hända, lider mer eller mindre alla av som lever på denna jord just nu! Hur man vrider och vänder på det så är vi beroende av att lösa dom stora problemen framöver? Då måste vi ju försöka tillgodose med vår kunskap, och alla på WN är viktiga för vi alla jobbar med en ny sak! Thomas
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja.
Jag vet inte riktigt, jag har aldrig riktigt orkat brytt mig om att vara först att komma på saker osv, jag kör mitt eget race och gör det jag tror på, hitintills har jag inte tjänat grova pengar på nånting, men det mesta jag har gett mig på har jag lyckats med och blivit tilfredställ på Så länge man har gjort allt man kan, och försökt till 110% så har man heller aldrig misslyckats. -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Frågan är väl kanske om någon av oss som hänger på WN tillhör kategorin karriärmänniskor? Om inte WN hade funnits hade vi alla lagt ner mer energi på våra idéer och funderingar istället för att sitta här ...
Men visst mår vi bra grabbar?? Pengar?? Jaja, det kommer väl med tiden och när den där klockrena idén dyker upp, ja då vet man ju vart resurserna finns...! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är en "kapitalist-ickekapitalist"... visst vill jag kunna göra något som jag blir stenrik på, men det är inte mitt mål, och jag har aldrig det i bakhuvudet när jag gör något.
Det är inte många sidor jag har gjort som drar mycket besökare, jag sysslar i princip inte heller med någon webbutveckling i större utsträckning, dock jobbar jag för en webbfirma, men det är som servertekniker, sen har man ju sina egna små privata projekt... Just nu har jag iallafall jobbat ihop tillräckligt för att ta ut en 8 månaders välböhvlig semester som jag kommer att tillbringa i Australien och Thailand, plus lite andra stopp på vägen i Indonesien, med utresedatum 10e Oktober... -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Förresten, alla dom idéer som fötts här under årens lopp... Finns det någon som blivit verkställd och som idag tillhör framgångsrika koncept?
*börjar bli Off Topic nu?* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag som dricker alkohol här?
![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Na, jag dricker inte i alla fall
![]() Sitter och filar på ett projekt...Eller gjorde innan i alla fall.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hehe okej
![]() Ja, det vore faktist rätt intressant att se vilka idér som fötts ur en tråd och som blivit en framgång, jag tror nog att det är en del iallafall! -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske någon som fortfarande är verksam här och som kanske vill delge oss resans gång?..Intressant
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|