FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilka betalsystem är bäst nuförtiden när det gäller betalning runt 10-100 kronor, vilka ger störst del av summan till mig?
Jag har erfarenhet av Viatel, vad anser ni om dem? Finns det bättre alternativ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
www.telefix.se verkar ganska bra vad det gäller 15 kr telefonbetalning, där man får ut 9.75 kr inkl moms. Vid högre summor försvinner dock en större del av kakan. Har någon erfarenhet av dessa, kan de sina grejer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag ber snällt kan väl någon bidra med lite kloka funderingar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
generellt sett om man vill erbjuda flera olika betalsätt så blir min första tanke: Pay & Read (pay-read.se), men det finns säkert många andra lösningar som är värda att nämnas, så jag tänker inte tilläga så mycket mer...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad är alternativet om man vill få ut ännu mer? Vilka möjligheter finns att själv driva en sån betaltjänst från grunden och ta hela kakan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vill du ha ut så mycket pengar som möjligt vid summor under 100:- så skrota tele- och smsbetalning. Payson är billigast, tätt följt efter Paypal och dess gelikar.
Payson: 3:- + 3%. Värt att notera är att om de betalar med medel som redan finns på deras Paysonkonto är avgiften 0:-! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag älskar Viatel.se. De är så jäkla bra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
väldigt konstruktivt må jag säga.. |